ناشران روایت کردند؛

نحوه خدمات‌دهی نهاد برگزارکننده نمایشگاه کتاب تهران مطلوب است

1403/02/18-15:02

ناشران معتقدند که برگزارکنندگان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نسبت سال‌های گذشته عملکرد خوبی در ارائه خدمات به غرفه‌داران و پرسنل غرفه‌های نمایشگاهی داشته‌اند.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ماه اسفند که فرا می‌رسد، نهادهای فرهنگی کشور به جنب و جوش می‌افتند تا بتوانند در فرصت باقیمانده تا بهار کتاب ایران، بهترین خدمات را به اهالی نشر ارائه دهند. از اسفند هرچه جلوتر بیاییم بر جنب و جوش‌ها افزوده می‌شود تا اینکه از روزهای ابتدایی اردیبهشت به اوج خود می‌رسد.

امروز یعنی سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در فاصله یک روز مانده به افتتاح رسمی، ناشران در حال آماده سازی غرفه‌های خود هستند تا ۱۱ روز کاری پرشور را داشته باشند و بیش از پیش با مخاطبانشان ارتباط بگیرند. این ناشران از روزها قبل شور و هیجان را با خودشان به مصلی امام خمینی (ره) می‌آورند و به حق از مسئولان مصلی و برگزارکنندگان نمایشگاه انتظار دارند که خدمات لازم را به آنها ارائه دهند. 

خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه، در این تکاپوی ناشران برای تجهیز و راه‌اندازی غرفه‌هایشان به سراغشان رفت تا وضعیت خدمات‌دهی نهاد برگزار کننده به ناشران را در فاصله یک روز مانده به افتتاح پرس‌وجو کند که خلاصه پاسخ ها رضایت ناشران از روند ثبت نام اینترنتی، ساماندهی نیروهای خدماتی بویژه چرخ‌دستی‌های حمل و نقل، افزایش تعداد پارکینگ‌ها، افزایش مکان‌های استراحت و نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی از نکات قابل توجه رویداد سی‌وپنجم عنوان شد.

رضوی از انتشارات دانشگاه دفاع ملی در این رابطه گفت: در وهله اول از برگزارکنندگان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکر می‌کنم زیرا می‌دانم که مدیریت برگزاری چنین نمایشگاهی بسیار دشوار است.

وی افزود: غرفه نمایشگاهی و کارت‌های پرسنل غرفه ما به موقع تحویل داده شد و این یکی از نقاط مثبت خدمات‌دهی برگزارکنندگان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ناشران بود.

خوش طالع، نماینده انتشارات قدیانی نیز گفت: برگزارکنندگان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا به این ساعت که ناشران در مرحله چیدمان هستند، نهایت همکاری را با ما کردند.

مصطفی خطیب از انتشارات آزفا وابسته به بنیاد سعدی نیز یکی از نکات مثبت را روند آسان ثبت نام اینترنتی عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی خوب در اسفندماه و راهنمایی هنگام ثبت نام از سوی دست اندرکاران خانه کتاب انصافا عالی بود ضمن آنکه در سامانه ثبت نام اکثر موارد مشخص و روشن بود و هرجا مشکلی بود گروه پشتیبانی محترمانه پاسخگوی تلفنی  بودند و در بسیاری موارد خودشان پیگیری خوبی داشتند تا ثبت نام به مرحله نهایی برسد.
وی همزمانی ثبت نام برای غرفه حضوری و شرکت در نمایشگاه مجازی و پیگیری عوامل برای حضور بسیار مطلوب دانست و همچنین مسولان برای نشست های جانبی سرای اهل قلم و بخش بین الملل پیگیر بودند.

امیرحسین علیمردانی از انتشارات مرکز بررسی اسناد تاریخی درباره خدمات دهی به ناشران نیز چنین اشاره کرد: همه چیز خوب است و برگزارکنندگان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا به امروز خدمات را به بهترین شکل به ناشران ارائه کرده‌اند. مثلا سال گذشته و امسال کارت غرفه‌داران در همان روز تحویل غرفه، داده شد اما چند سال قبل کارت پرسنل غرفه‌های نمایشگاهی ناشران بعضا حتی در روزهای نهم و دهم برگزاری نمایشگاه به دست ناشران می‌رسید.

ناشران از انجام به موقع تعهدات و عدم تاخیر در کارهای اجرایی رضایت دارند. نمایشگاه باید از نخستین روز خود به صورت کامل به خدمات دهی به مخاطبانش بپردازد و به صورت ناقص افتتاح نشود. نهاد برگزارکننده تمام تلاش خود را برای عدم تاخیر در کارهای اجرایی صورت داده است و اکنون به فاصله یک روز مانده تا افتتاح، غرفه‌های عمده ناشران تکمیل شده و همه چیز برای پذیرایی از کتاب‌دوستان آماده است. حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را فراموش نکنید.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: