با حضور مادر شهید احمدی روشن در نمایشگاه

چاپ پنجم «من مادر مصطفی هستم» رونمایی شد

2014-05-03 11:51

چاپ پنجم کتاب «من مادر مصطفی هستم» به روایت مادر شهید «مصطفی احمدی روشن» در غرفه انتشارات رسول آفتاب به روایت «صدیقه سالاریان» مادر این شهید و نویسندگی «رحیم مخدومی» در غرفه انتشارات رسول آفتاب رونمایی شد.

سالاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ستاداطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره تاثیر زندگی‌نامه شهدا بر نسل جوان اظهار کرد: شهدای جنگ تحمیلی هم سن و سال مصطفی و حتی کم‌سن‌تر از او بودند. چنانچه سبک زندگی، اخلاق و ولایت‌مداری آنها با قلم گیرای نویسندگان نوشته شود، باعث خواهد شد جوانان به این نتیجه برسند که این جوانان همانند خود آنها بوده‌اند.

وی افزود: برخی جوانان گمان می‌کنند با توجه به اینکه زمان زیادی از دفاع مقدس گذشته است، فاصله بسیار زیادی با جوانان آن روزها دارند. اما شهدایی مثل مصطفی که  مثل مصطفی هم‌نسل آنها بوده‌اند و از این طریق خوانندگان جوان متوجه می‌شوند که تمامی شهدا سبک و سیاق زندگی‌شان مانند جوانان معمولی بوده است و تنها دلیلی که توانسته‌اند به مقام شهادت نایل شوند، تلاش و خدمت جهادگونه آنها بوده است.

سالاریان همچنین با «محمد اله‌یاری» معاون فرهنگی و اجرایی رییس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دیدار و درباره روند برگزاری این رویداد فرهنگی گفت‌و‌گو کرد.

اله‌یاری با ارائه گزارشی کوتاه از برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به استقبال بالای ناشران و نویسندگان از این رویداد اشاره کرد و گفت: مردم ایران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را دوست دارند و از آن استقبال زیادی می‌کنند.

مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز بود که چند سال پیش به شهادت رسید.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

به ما بپیوندید: