رونمایی از «ستاره‌های دنباله‌دار» در سال یاس

2014-05-04 19:48

مراسم رونمایی کتاب «ستاره‌های دنباله‌دار» به همت کمیته فعالیت‌های جنبی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکشنبه 14 اردیبهشت با حضور کارشناس هر حوزه در سالن یاس برگزار شد.

به گزارش ستاد بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مراسم رونمایی از مجموعه 4 جلدی «ستاره‌های دنباله‌دار» با حضور «معصومه رامهرمزی»، «موژان نادریان» نویسنده کتاب، «فریبرز خوب‌نژاد» مدیر انتشارات پیام آزادگان و «حمیده محبی» تصویرگر این مجموعه، برگزار شد.

در ابتدای نشست، خوب‌نژاد مدیر انتشارات پیام آزادگان گفت: مجموعه «ستاره‌های دنباله‌دار» بخشی از تلاش ما برای معرفی فرهنگ ایثار و دفاع مقدس است.

نادریان نیز در خصوص سختی‌های نگارش این مجموعه 4 جلدی گفت: من در این کتاب‌ها از جنگ ننوشته‌ام، بلکه از دفاع نوشته‌ام. در کنار من گروهی حضور داشتند که از راهنمایی‌هایشان بسیار استفاده کردم.

وی اظهار کرد: قبل از شروع به نوشتن این کتاب‌ها همیشه احساسی داشتم که من را به این حوزه ترغیب می‌کرد و اکنون تا زمانی‌که حرفی تازه برای گفتن داشته باشم، در این زمینه دست به قلم خواهم برد تا دین خود را به این حوزه ادا کنم.

در ادامه نشست محبی تصویرگر کتاب، درباره تصویرگری این کتاب گفت: در این اثر، همه چیز نرم و به  زبان کودک بیان شده بود. بنابراین کار تصویرگری نسبت به فضای متفاوت کتاب سخت بود، ولی  دست من در تصویرگری کتاب باز بود، زیرا داستان کمک می‌کرد که فضای متفاوتی ایجاد  کنم.

در پایان این نشست، رامهرمزی نویسنده کتاب «هوبره» نیز که در این رونمایی حضور داشت، با اشاره به اینکه نویسندگان کودک از اینکه درباره جنگ بنویسند، ابا دارند، گفت: باید وضعیت کودکان جانباز، فرزندان شهید و کودکان آسیب‌دیده در دوران جنگ را برای کودکان کشور به زبان کودکانه بیان کنیم تا همه بدانند که کودکان ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس  دچار چه مشکلات و آسیب‌هایی بودند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

Join Us: