هنرهای تجسمی را در نمایشگاه کتاب ببینید

2014-05-07 19:17

کمیته فعالیت‌های جنبی در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب  تهران در مصلی امام خمینی (ره)، خیابان هنر را با محوریت «فرهنگ و هنر» راه اندازی کرد.

«مجید صحاف» مدیر کمیته فعالیت های جنبی گفت: در این خیابان هنرمندانی از سراسر کشور به خلق اثر در زمینه های خطاطی ، نقاشی، معرق، شیشه گری، تذهیب، کاریکاتور، معرق، سفالگری، منبت، تصویر گری و... می پردازند.

مدیر این کمیته گفت: هدف از این خیابان یادآوری جایگاه فرهنگ ساز هنر در کنار فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، وی همچنین برلزوم برنامه ریزی مسئولان برای بهره برداری از قابلیت های این هنرمندان جوان تاکید کرد.

در این خیابان غرفه طراحی و نقاشی شامل نمایش آثار نقاشی از چهره مراجع تقلید ، شهدا و نویسندگان و اجرای زنده هنر نقاشی از چهره هنرمندان و ... ، غرفه مشبک فلز و علامت سازی با نمایش آثار مشبک فلز ( تیغه های علامت ،  شیر ، غزال و ... ) ، غرفه قلم زنی ( نمایش آثار قلم زنی و آموزش ) ، غرفه خوشنویسی در سبک های گوناگون ،  نمایش آثار جذاب خوشنویسی با اهدا رایگان خوشنویسی به بازدیدکنندگان ، غرفه معرق خط با محوریت آیات قرآن کریم و اشعار شهدا ، غرفه منبت حجم و پیکره تراشی ، غرفه قالی بافی و گلیم بافی ، غرفه سوخته کاری ، غرفه معرق سنتی ، معرق مدرن ، معرق ساقه گندم و معرق شیشه با اجرای زنده سبکهای مختلف هنر معرق و خلق آثار زیبا با موضوعیت های اشعار ، صحنه های حماسی شاهنامه و ... ، غرفه سفال گری ، کاشی کاری و سرامیک ، غرفه پتینه، نقش برجسته و ویترای ، غرفه قطاعی با اجرای زنده هنر قطاعی با محریت احادیث از معصومین علیهم السلام و اشعار شعرای نامی ایران، غرفه تصویر سازی کتاب ، غرفه نگارگری ، تذهیب، غرفه حجم و ماکت ، غرفه کاریکاتور ، حکاکی روی سنگ های قیمتی ، نقاشی روی شیشه ، غرفه مشاوره ورزشی و تناسب اندام با حضور قهرمانان برجسته ایران و جهان در رشته های بدنسازی و آمادگی جسمانی ، غرفه رباتیک و ..... از غرفه های موجود در خیابان هنر است که همه روزه به هنرنمایی و ارانه برنامه می پردازند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از 10 الی 20 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

به ما بپیوندید: