برای ارائه کتابهای مناسب و حضور ناشران معتبردرنمایشگاه های کتاب استانی

تخفیف اجباری ناشران درنمایشگاه های کتاب استانی از 20 درصد به 10درصدکاهش یافت

1393/05/18-17:32

در نشستی که صبح امروز با مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با خبرنگاران برگزار شد، برنامه های این موسسه در شهریور ماه سال جاری اعلام و تخفیف اجباری ناشران در نمایشگاه های کتاب استانی از 20 درصد به 10درصدکاهش یافت.
به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این نشست امیرمسعود شهرام نیا، مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برنامه های این موسسه را در شهریور ماه اعلام و اظهار داشت: تا پایان سال جاری برگزاری 26 نمایشگاه در مراکز استان ها برنامه ریزی شده است. در دوره جدید برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی سعی شده تا مشکلات دوره قبل در خصوص حضور ناشران معتبر، آئین نامه های مربوط به حضور ناشران و شیوه اعطای نمایندگی ناشران برطرف گردد.
وی در ادامه گفت: در شهریور ماه سال جاری برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه های کتاب در استان های همدان، زنجان، اصفهان، مرکزی و چهارمحال بختیاری صورت گرفته است. ثبت نام از ناشران برای حضور در این نمایشگاه ها آغاز شده و تا 5روز قبل از برگزاری هر نمایشگاه ناشران می توانند برای حضور در این نمایشگاه ها ثبت نام نمایند.
    مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران گفت: کلیه کتابهای عرضه شده در این نمایشگاه حداقل با 30 درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه می شود. 10 درصد تخفیف از سوی ناشران شرکت کننده درنمایشگاه های کتاب استانی الزامی و 20 درصد تخفیف نیز از طریق عرضه بن حمایتی از طرف معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها صورت می گیرد.
شهرام نیا ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب کودک و نوجوان عنوان نمود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی کودک و نوجوان مورد استقبال و حمایت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است و جلسات کارشناسی برگزاری این نمایشگاه ها با حضور ناشران، تصویرگران و نویسندگان کودک و نوجوان به طور جدی دنبال می شود و احتمالاً تا سال آینده همدان اولین استانی است که میزبان برگزاری این نمایشگاه خواهدبود.
در ادامه این نشست شهرام نیا اشاره به حضور موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در نمایشگاه های بین الملل داشت و گفت: تقریباً در 45 کشور دنیا شاهد نمایشگاه های بین المللی کتاب هستیم و حضور در این نمایشگاه ها فرصتی مناسب برای ارتباط با نشر بین الملل است. به دلیل رویکرد صدور ارزش های فرهنگی، حضور در نمایشگاه های کتاب خارجی فرصتی مناسب برای مبادلات فرهنگی می باشد.
وی گفت: حضور در نمایشگاه کتاب مسکو و چین در شهریور ماه سالجاری و نمایشگاه کتاب فرانکفورت در مهر ماه سال جاری از اقدامات مهم عرصه بین الملل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران خواهدبود.
شهرام نیا در پایان این نشست عنوان نمود: با حمایت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور فرهنگی آئین نامه «گِرنت» در حال پیگیری است. براساس این آئین نامه از ناشرانی که آثار ایرانی را در حوزه ادبیات کودک به زبان های دیگر در کشور خود منتشر کنند حمایت صورت می گیرد.
شهرام نیا این حمایت را اقدام موثری برای ورود به بحث های محتوایی در حوزه ادبیات و کودک دانست و اظهار داشت: هرچه زودتر دبیرخانه ای برای این حوزه در موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران تشکیل می شود.

به ما بپیوندید: