روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران

نشست هم فکری نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار شد

1393/06/19-14:32

نشست هم­فکری نمایشگاه کتاب فرانکفورت صبح امروز با حضور دکتر امیرمسعود شهرام­نیا مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران؛ ناشران و فعالان حاضر در این نمایشگاه در محل مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران؛ در این نشست امیرمسعود شهرام­نیا گفت: رویکرد مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران در نمایشگاه­های خارج از کشور بیشتر به عنوان حمایت­کننده و پشتیبانی از ناشران است و سعی بر این است که بسترهای لازم برای حضور ناشران در نمایشگاه­های خارج از کشور و به خصوص نمایشگاه کتاب فرانکفورت مهیا شود.

وی گفت: این رویکرد جدیدی است که شروع آن با نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواهد بود و در اختیار قراردادن فضا  و کمک به ناشران در دستور کار ما قرار گرفته است.

شهرام­نیا افزود: اگر در نشر بین­الملل بخواهیم به صورت حرفه­ای وارد شویم باید از آژانس­های ادبی به عنوان واسطه حمایت جدی کنیم.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران در ادامه ضمن اشاره به مشخصات غرفه ایران در نمایشگاه فرانکفورت گفت: در این نمایشگاه­ها در دو حوزه بزرگسال و کودک حضور داریم. در بخش بزرگسال و در سالن 5 غرفه 200 متری و در بخش کودک و نوجوان در سالن 3 نیز غرفه­ای 40 متری را خواهیم داشت. در این غرفه­ها شرایط حضور مسقیم ناشران و تشکل­های نشر و آژانس­های ادبی فراهم شده است. انتشارات چکه، الهدی، سمیر و دبیر، پژوهشکده مطالعات فرهنگی وزارت علوم، انتشارات حافظ، باغ کتاب، جامعه المصطفی، طوبای محبت، مؤسسه زنان ناشر، مجمع ناشران دفاع مقدس، خانه هنرمندان، انجمن ناشران دانشگاهی، آژانس ادبی غزال و آژانس ادبی پل به صورت مستقیم در غرفه ایران حضور دارند. همچنین شرایطی فراهم شده است تا برج میلاد نیز به ارائه برنامه­های متنوع موسیقی و خطاطی در غرفه ایران حضور داشته باشد.

در ادامه این جواهری نماینده اتحادیه ناشران و کتاب­فروشان تهران، سریزدی نماینده اتحادیه کودک و نوجوان و ربانی دبیر آژانس ادبی غزال گزارشی از فعالیت­های صورت گرفته در خصوص حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را ارائه نمودند.

در انتهای برنامه جلسه پرسش و پاسخ نیز در خصوص نحوه حضور در این غرفه برگزار شد.

یادآور می­شود نمایشگاه بین­المللی کتاب فرانکفورت 8 تا 12 اکتبر برابر با 16 تا 20 مهرماه سال جاری برگزار می­شود. مؤسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران نیز در این نمایشگاه حضور می­یابد.

به ما بپیوندید: