بازتاب گسترده حضورایران در رسانه های جمعی کویت

1393/09/04-16:14

نشریه العربی، روزنامه الوطن و شبکه اول تلویزیون کویت بازتاب گسترده ای از حضور ایران درنمایشگاه کویت منتشر نمودند.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، این موسسه با اعزام "موسی بیدج" شاعر و مترجم معاصردربرنامه های جنبی این نمایشگاه حضور یافته است. بیدج با حضور در نشریه العربی کویت ضمن تشریح اهداف حضورایران در این نمایشگاه به معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز پرداخت و درخصوص تشریح فعالیت های ادبی مشترک بین دو کشوردیدگاه های خود را بیان نمود.

مجله العربی کویت آینه تمام نمای این کشور محسوب می شود. این ماهنامه بیش از 56 سال سابقه انتشاردارد. موسی بیدج به همراه سمیر ارشدی که مدرس دانشگاه کویت است با حضور در این موسسه بزرگ فرهنگی با آقای اشرف ابوالیزید، ادیب برجسته مصری که یکی از اداره کنندگان این مجله است دیدارو گفت و گو کردند. این مسئول مجله العربی ضمن خوشامدگویی به مهمانان ازهمکاری ایشان با مجله ابراز امتنان کرد و گفت: همکاری صاحبان قلم ایرانی به توسعه و تحکیم روابط فرهنگی دو کشور ایران و کویت می انجامد.

یادآور می شود درسال 2014 مجله العربی ازفصلنامه شیراز به سردبیری موسی بیدج تقدیر به عمل آورد و این فصلنامه را در نزدیک سازی فرهنگ همسایگان جاده ابریشم دارای نقش مثبت ارزیابی نمود.

هم چنین در ادامه موسی بیدج با حضور در روزنامه الوطن کویت با مسئولان این نشریه به گفت و گو پرداخت. بیدج به نقش رسانه ایی مطبوعات برای ایجاد و تفاهم و الفت میان فرهنگ های هم جوار اشاره کرد و آن را ضرورتی غیرقابل انکاردانست. ایشان هم چنین از نقشی که اهالی فرهنگ و ادبیات و هنر درنزدیک سازی میان ملل مختلف می توانند ایفا کنند سخن به میان آورد و اظهار امیدواری کرد که صاحب قلم دو کشور بتوانند با فرصت های فراهم آمده برای تعمیق روابط فرهنگی میان خود گامهای موثرتری بردارند. وی با اشاره به حجم بالای بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نقش نمایشگاه کتاب تهران درایجاد چنین فضایی سخن گفت و شرکت فعال بیش از هشتاد کشور جهان و بازدید سالانه بیش از چند میلیون نفر از دستاوردهای فرهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را نشانه پویایی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در زمینه کتاب و کتاب خوانی قلمداد نمود.

بیدج در ادامه برنامه های خود با دعوت شبکه یک تلویزیون کویت دربرنامه زنده شرکت نمود و به مدت 15 دقیقه پیرامون مسائل فرهنگی دو کشور گفت و گو نمود. ایشان درقبال این سوال که نمایشگاه هایی از این دست چه ضرورتی دارند گفت: اصولا نمایشگاه های بین المللی کتاب فرصتی فراهم می آورد که علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی دریک جا گردهم آیند و این گردهم آیی می تواند نشانه ای از علاقه مندی دست اندرکاران به تشویق و تشجیع مردم و رویکرد آنها به سوی کتاب و فرهنگ باشد.

وی درادامه گفت: جمع شدن ناشران بین المللی و عرضه کتاب ها و محصولات فرهنگی ملل مختلف، به ایجاد ارتباط فرا جغرافیایی می انجامد که در روزگار ما آشنایی هایی از این دست بی گمان به ایجاد صلح وثبات درجهان کمک شایانی می نماید.

موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر کشورمان در سی و نهمین دوره نمایشگاه کتاب کویت که از 29 آبان تا 8 آذربه مدت ده روز دائراست شرکت نموده است.

به ما بپیوندید: