مدیرعامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران

نمایشگاه کتاب مسکو نقطه آغاز فصل مشترک روابط فرهنگی ایران – روسیه

1394/05/06-14:42

امیرمسعود شهرام نیا در مراسم قرعه کشی حضور خبرنگاران در نمایشگاه کتاب مسکو و فرانکفورت از نمایشگاه کتاب مسکو به عنوان نقطه آغاز فصل مشترک روابط فرهنگی ایران و روسیه یاد نمود.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، مراسم قرعه‌کشی حضور خبرنگاران در نمایشگاه‌های کتاب مسکو و فرانکفورت صبح امروز در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد. براساس قرعه‌کشی صورت گرفته که با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد نماینده روزنامه جام جم با پرداخت تمام هزینه‌ها و نماینده روزنامه ایران و خبرگزاری ایبنا با پرداخت نیمی از هزینه‌ها از طرف موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور خواهند داشت. همچنین براساس قرعه‌کشی صورت گرفته نماینده روزنامه شرق با پرداخت تمام هزینه‌ها و نمایندگان خبرگزاری‌های تسنیم و نسیم با پرداخت نیمی از هزینه‌ها از طرف موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب مسکو حضور خواهند داشت.

امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران در این مراسم گفت: نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ و معرفی ظرفیت‌های نشر کشور و گسترش دیپلماسی فرهنگی است.

وی با اشاره به نزدیک بودن نمایشگاه کتاب مسکو گفت: این نمایشگاه به دلیل توجه مردم مسکو و بالا بودن سرانه مطالعه در این کشور و عادت مردم به مطالعه همواره مورد توجه ناشران مهم دنیا است و این برای ما فرصت مناسبی است تا فرهنگ ایران را گسترش دهیم و می‌تواند نقطه آغازی برای فصل مشترکی از روابط فرهنگی ما با این کشور باشد و مهمان ویژه بودن ایران در این دوره از نمایشگاه می‌تواند باعث ایجاد گسترش روابط فرهنگی بین ایران و مسکو شود.

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو از تاریخ 11 تا 15 شهریورماه در محل پارک «ودن خواه» برگزار می‌شود. ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

به ما بپیوندید: