رونمایی از کتاب عکس "ایران" در نمایشگاه کتاب چین

1394/06/08-09:03

موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران که به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران دربیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب چین شرکت نموده ازکتاب عکس "ایران " رونمایی نمود.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، درچهارمین روز از نمایشگاه کتاب چین مراسم رونمایی از کتاب عکس ایران که به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن به چاپ رسیده است رونمایی شد.

این برنامه با حضور شیا گوان لو، معاون بین الملل نمایشگاه کتاب چین، علی لی گرن، هنرمند و نقاش مسلمان چینی، دکتر عادل خانی، معاون رایزنی فرهنگی و جمعی از ایرانیان مقیم پکن و بازدید کنندگان از نمایشگاه برگزار شد. در ابتدای این برنامه نماینده موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران درباره فرهنگ، هنر و تمدن ایران و درخصوص عکس های استفاده شده  و محتوای کتاب توضیحاتی را ارائه نمودند. در ادامه این مراسم علی لی گرن، هنرمند و نقاش مسلمان چین در خصوص سفری که به ایران داشته اند توضیحاتی را برای حاضران ایراد نمودند. وی کشور ایران را دارای فرهنگ و تمدن غنی دانسته و معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری ایران را  بسیار مهم قلمداد کردند.

 وی خاطرنشان ساخت: معرفی فرهنگ و تمدن ایران را نمی توان دریک کتاب گنجاند ولی این کتاب نمونه ای کامل و گویا از تمام نقاط ایران می باشد و تصاویر به کار رفته در آن نشان می دهد که کشور ایران به همه ادیان احترام می گذارد.

بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب چین که ازتاریخ 4 شهریور ماه در شهر پکن برپا شده بود امروز به کار خود پایان می دهد. موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشرجمهوری اسلامی ایران با 300 عنوان کتاب عنوان کتاب در حوزه‌های دین، تاریخ، کودک و نوجوان، هنر و گردشگری به زبان‌های فارسی، چینی و انگلیسی در این دوره از نمایشگاه شرکت نموده بود.

درپایان این مراسم کتاب ایران بین تمامی حاضران توزیع گردید.

به ما بپیوندید: