بازدید رییس جمهور اتریش از غرفه ایران در آخرین روز نمایشگاه

1394/08/25-08:58

عصر روز گذشته در آخرین روز از پانزدهمین نمایشگاه کتاب اتریش که در شهر وین برپا است رییس جمهور اتریش از غرفه ایران بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، رییس جمهور اتریش با حضور در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب وین, از نزدیک با صنعت نشر ایران آشنا و از کتاب های  عرضه شده بازدید نمود.

"هاینتس فیشر"در این بازدید  آثار استاد فرشچیان را یکی از آثار فاخر و شگفت انگیز عصر معاصر دانست و تاکید کرد حضور ایران در نمایشگاه کتاب وین این فرصت را برای مردم اتریش ایجاد کرده که از نزدیک با فرهنگ, هنر و تمدن کهن ایران زمین آشنا شوند.

وی با اشاره به سفر اخیرش به تهران, ظرفیت های غنی فرهنگی ایران را عامل مهمی برای گسترش و تحکیم روابط فرهنگی دو ملت دانست.
در پایان این دیدار کتاب " ایران سرزمین صلح ادیان الهی" به رسم یادبود از طرف جمهوری اسلامی ایران به ایشان تقدیم شد.

محمد رضا وصفی رایزن فرهنگی کشورمان رییس جمهور اتریش  را  در این بازدید همراهی نمود.

جمهوری اسلامی ایران برای سومین بار است که دراین نمایشگاه شرکت نموده است. موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این دوره ازنمایشگاه در فضایی به مساحت 12 متر مربع شرکت نموده بود. معرفی شهرهای ایران هم چون تهران، شیراز،کاشان،یزد، مجموعه نقاشی های استادفرشچیان و خیام 4 زبانه، معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و دعوت از ناشران بین الملل برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران از جمله فعالیت های ایران در این دوره از نمایشگاه بوده است.

دکتر مولایی سفیر ایران در وین, حجت الاسلام و المسلمین محمود منتظری مقدم، رییس مرکز اسلامی امام علی(ع), نمایندگان  ولی فقیه در اتریش و فرانکفورت و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از غرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید نمودند. دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز قصد بازدید از غرفه جمهوری اسلامی ایران را داشتند ولی به علت طولانی شدن مباحث نشست وین به بازدید از این نمایشگاه نرسیدند.

نکته حایز اهمیت در این نمایشگاه این بود که پس از مذاکرات هسته ای در این شهر مردم وین کنجکاو هستند درباره ایران و فرهنگ کشورمان بیشتر بدانند.

پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب وین دیروز 24 آبان ماه به کار خود پایان داد.

به ما بپیوندید: