غرفه ملی روسیه فعالیت خود را آغاز کرد

1395/02/15-14:41

آیین گشایش غرفه ملی روسیه، دقایقی پیش با حضور جمعی از نویسندگان و ناشران روسی و ایرانی در سرای اهل قلم بین الملل برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در این مراسم، سرگئی کائیکین، رئیس نمایشگاه و بازار جهانی کتاب مسکو در سخنانی با اشاره به حضور ناشران و نویسندگان خود در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: سال گذشته ناشران ایرانی در نمایشگاه مسکو شرکت داشتند و این حضور به معنای ادامه همکاری ایران و روسیه است.

وی با بیان اینکه ایران سال گذشته در سن پترزبورگ حضور خوب و پررنگی داشت افزود: حضور امسال روسیه قدم بعدی همکاری‌های ما با ایران به شمار می‌آید. همکاری‌هایی که می‌تواند به گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری منجر شود.

کائیکین با اشاره به شصت برنامه غرفه روسیه در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: معرفی آثار روسی شامل کتاب‌های حوزه ادبیات، فنی و تخصصی، کودک و نوجوان و آموزش زبان روسی از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس نمایشگاه کتاب مسکو با بیان اینکه بخش اصلی غرفه روسیه متعلق به جمهوری تاتارستان است در این بخش فرهنگ و سنت مردم جمهوری تاتارستان به ایرانیان معرفی خواهد شد و علاوه بر آن ملاقات با نویسندگان برگزاری میزگرد آثار ادبی و کارگاه‌های آموزشی و نمایش فیلم در فهرست برنامه‌های دیگر ما قرار دارد.

کشور روسیه به عنوان  مهمان ویژه امسال نمایشگاه کتاب تهران در غرفه ای به مساحت 270 متر مربع در سالن ملل بیش از 60 برنامه متنوع را در قالب میزگرد و نشست است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

به ما بپیوندید: