قالیباف:

پارک روزانه سی هزار خودرو در پارکینگ شهر آفتاب / شهر آفتاب به محل گفتگوی اندیشه و قلم تبدیل می‌‌شود

1395/02/25-16:37

شهردار  تهران در مراسم اختتامیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه در آینده شهر آفتاب به محل گفتگوی ناشران و اهل قلم تبدیل می‌‌شود گفت: سیاست‌های آینده شهرداری درصدد فراهم کردن بستری مناسب جهت تبادل نظرات و گفتگو اندیشمندان حوزه فرهنگ و کتاب است.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، قالیباف شهردار تهران با اشاره به تقویت حوزه فرهنگ درکشور گفت: تقویت حوزه فرهنگ به معنای تقویت اقتدار و عزت ملی ماست و هرچه در این عرصه رشد پیدا کنیم و با سایر ملل ارتباط داشته باشیم حق ملت و کشور را ادا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب علاوه بر فروش، باید فرصت ارتباط اندیشمندان با سایر ملل فراهم کرد، افزود: شهرداری تهران با ساخت شهر آفتاب به عنوان مجموعه نمایشگاهی این فرصت را فراهم کرد تا با برنامه‌های مدون بتواند این مکان را به عنوان محل بین‌المللی قرار دهد.

شهردار تهران به چالش‌های زیرساختی شهر تهران اشاره و گفت: با اجرای دو برنامه ساخت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و حمل و نقل عمومی که به عنوان چالش‌های زیرساختی شهر بود، رفع شد.

قالیباف با بیان اینکه طی ده سال گذشته مترو از هشتاد کیلومتر را به دویست کیلومتر رسانده‌ایم، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی یک سال و نیم آینده صدکیلومتر مترو به شهر اضافه می‌‌شود.

وی ادامه داد: ایستگاه شهر آفتاب کار فشرده و اقدام جهادی با شش کیلومتر در سطح شهر ساخته شد و با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد.

شهردار تهران ساخت هتل‌های مناسب، مراکز اداری، تجاری و  رفاهی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر آفتاب را از اقدامات شهرداری تهران در آینده عنوان کرد.

قالیباف در ادامه مساحت کل شهر آفتاب را 280 هکتار دانست و گفت: کلنگ مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب سال 90 زده شد و  سال 95 به بهره‌برداری رسید.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد. 

 
 

به ما بپیوندید: