تصویرگرونویسنده کتاب "تویک جهانگردی" به نمایشگاه بلونیا می روند

1395/12/01-09:32

موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران تصویرگرونویسنده کتاب "تویک جهانگردی" را به نمایشگاه کتاب بلونیا اعزام می کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقه و کارگاه خلق کتاب تصویری عصرروزگذشته(30 بهمن) درسالن اجتماعات موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران(سالن زنده یادعاشوری) برگزارشد. تصویرگرونویسنده کتاب "تویک جهانگردی" به عنوان اثربرتراین دوره انتخاب وبا حمایت این موسسه به نمایشگاه کتاب بلونیا اعزام می شوند.

امیرمسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این مراسم گفت: برگزاری این کارگاه اتفاق خوب و مبارکی بود که با همکاری انجمن تصویرگران، انجمن نویسندگان کتاب کودک و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران شکل گرفت. با توجه به ظرفیت هایی که درحوزه کودک و نوجوان وجود دارد باید حمایت از این حوزه به طور جدی دنبال شود.

شهرام نیا با اشاره به جایگاه تصویرگران کشورمان درحوزه بین الملل گفت: همواره ازحضورتصویرگران ما درنمایشگاه های بین المللی استقبال شده و باید تلاش کنیم تا این حضوربه سمت درآمدزایی سوق پیدا کند و تصویرگری ما دردنیا نقش تجاری خود را به خوبی ایفا نماید.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران درادامه صحبت های خود بیان داشت: پیوند موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و انجمن تصویرگران کتاب کودک که تخصص دریافتن استعدادهای نهفته تصویرگری دارد می تواند به شکل مطلوب و شایسته ای تصویرگری کشورمان را در جهان معرفی کند.

درادامه این مراسم عموزاده خلیلی، رئیس هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گفت: سومین دوره کارگاه و مسابقه خلق کتاب تصویری نسبت به دوره های گذشته پیشرفت قابل توجهی را داشته است و امیدواریم این فرآیند به یک نهاد تبدیل شود. امروزآغاز بریک پایان است تا این نهاد شکل بگیرید و درطول سال بتوانیم کارگاه های دیگری را برگزار کنیم.

وی درادامه گفت: اگر این کارگاه ها در طول سال تداوم داشته باشد می توان یک شکوفایی را دراستعدادها شاهد باشیم و امکان بروزاستعداد های نهفته نیز وجود خواهد داشت. تحقق این موضوع کار را برای برنامه ریزان دراین حوزه آسانترمی کند.

عموزاده خلیلی خاطرنشان ساخت: برگزاری این گونه کارگاه ها تجربه منحصر به فردی است تا هنرمندان با همراهی نهادهای مدنی یک کار ارزشمند و قابل تقدیررا ارائه کنند و هرچه قدر این کارگاه ها قوی تر پیش رود زمینه خلق کتاب تصویری نیز بهتر خواهد شد و آن گاه حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

کیانوش غریب پور، عضو انجمن تصویرگران و عضو هیات داوران، حسن پور، رئیس هیات مدیره انجمن تصویرگران کتاب کودک و نوجوان، خدایی عضو هیات داوران و غلامرضا نوعی مدیربخش ناشران خارجی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.

براساس رای هیات داوران کتاب" تویک جهانگردی" به عنوان اثربرتر این دوره از کارگاه شناخته شد و خانم ها شهرزاد شهر جردی و غزل فتح اللهی به عنوان نویسنده و تصویرگربرتراین کتاب با حمایت کامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایشگاه کتاب بلونیا اعزام می شوند.

پنجاه و سومین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا 14 تا 17 فروردین سال آینده برگزار می شود. موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی ازنشر کشورمان در این دوره از نمایشگاه حضورمی یابد.

 

به ما بپیوندید: