امیرزاده خبر داد:

اختصاص یارانه 164 میلیاردی خرید کتاب در نمایشگاه کتاب تهران/ عدم انعقاد تفاهم‌ نامه اختصاصی خرید کتاب با مراکز دانشگاهی

1396/01/28-14:05

سخنگوی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اختصاص 164 میلیارد یارانه خرید کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: معاونت امور فرهنگی هیچ‌گونه تفاهم‌نامه خصوصی با مراکز دانشگاهی منعقد نکرده است.
به گزارش ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده با اشاره به یارانه اختصاص یافته از سوی معاونت امور فرهنگی عنوان کرد: 164 میلیارد یارانه خرید کتاب به سی‎امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اختصاص یافته است که 80 میلیارد ریال به دانشجویان و طلاب، 24 میلیارد ریال برای دانش‌آموزان، یک میلیارد ریال برای اساتید حوزه و دانشگاه و 50 میلیارد ریال بن مشارکتی مربوط به کتابخانه‌ها، مراکز علمی- فرهنگی، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز علمی و فرهنگی، کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ... است.
وی افزود: در این دوره از نمایشگاه مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب (60 درصد آن از سوی دانشجویان و طلاب و 40 درصد از سوی معاونت امور فرهنگی)، 500 هزار ریال بن خرید کتاب برای دانش‌آموزان(60 درصد معاونت امور فرهنگی و 40 درصد دانش‌آموزان)، دو میلیون و 500 هزار ریال بن خرید کتاب برای اساتید حوزوی و دانشگاهی(70 درصد توسط اساتید و 30 درصد از سوی معاونت امور فرهنگی) ارایه خواهد شد.
امیرزاده با اشاره به نحوه مشارکت نهادها و سازمان‌ها نیز عنوان کرد: این معاونت در راستای تحقق سیاست‌های حمایتی در کمک به جامعه علمی کشور و ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عمومی دستورالعمل نحوه استفاده از این مشارکت‌ها را در سایت TIBF.IR اطلاع‌رسانی کرده است. سازمان‌ها و نهادهای متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: در زمینه ارایه یارانه‌های مشارکتی معاونت امور فرهنگی با هیچ کدام از مراکز دانشگاهی اعم از خصوصی و دولتی تفاهم‌نامه اختصاصی منعقد نکرده است و این مراکز صرفا با مراجعه به سایت TIBF.IR و ثبت‌نام می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. همچنین بن کارت‌های خرید کتاب مربوط به هیچ ناشر خاصی نبوده و دارندگان این کارت‌ها می‌توانند از تمامی ناشران حاضر در نمایشگاه نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.  
وی افزود: سهم مشارکت معاونت فرهنگی در این زمینه از 5 تا 25 درصد تعیین شده است که کتابخانه‌ها و مراکز دانشگاهی به طور حداکثری از این  تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.
بر اساس این گزارش، سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

به ما بپیوندید: