حضورهیات 80 نفره از ایران درنمایشگاه کتاب پکن

1396/05/21-11:08

غلامرضا نوعی، مدیربخش نمایشگاه های خارجی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، درکنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه کتاب پکن، گفت: هیاتی 80 نفره ازکشورمان دراین رویداد فرهنگی حضورخواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، کنفرانس خبری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن با حضور محمد رسول الماسیه، رایزن فرهنگی ایران در چین و غلامرضا نوعی، مدیر بخش نمایشگاه های خارجی موسسه نمایشگاه های فرهنگی  ایران و جائو خایون، از مدیران برگزارکننده نمایشگاه بین المللی کتاب پکن روزجمعه در پکن برگزار شد.

غلامرضا نوعی، مدیر بخش نمایشگاه های خارجی به تشریح برنامه های ایران در نمایشگاه پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیاتی 80 نفره در این رویداد فرهنگی حضورخواهد داشت. درادامه این برنامه مدیربخش نمایشگاه های خارجی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به تشریح برنامه های حضور ایران در این نمایشگاه پرداخت و گفت: 9 نویسنده شناخته شده ازایران درغرفه حضوردارند. هم چنین 3 گروه موسیقی نیزدرمدت برگزاری نمایشگاه درغرفه ایران به اجرای برنامه می پردازند.

نوعی درادامه معرفی برنامه های ایران گفت: نمایش بیش از 950 عنوان کتاب در زمینه های مختلف، حضور13 ناشر، 3 آژانس ادبی، برگزاری هفته فیلم ایران درموزه ملی چین و حضور 3 تصویرگرازجمله برنامه های دیگر غرفه ایران درنمایشگاه است.

وی در ادامه گفت: نمایش 70 اثرتصویرگری از تصویرگران ایران، معرفی پیشکسوتان معاصراهل قلم ایران، معرفی صنعت نشرایران و معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از برنامه های دیگری است که درغرفه ایران اجرامی شود.

نوعی در بخش دیگردرتوضیح طراحی غرفه ایران گفت: متراژ اختصاص یافته به ایران در این نمایشگاه 500 متر مربع است. در طراحی غرفه از معماری سنتی ایرانی با استفاده از طرح های کاشی و آجرکاری استفاده شده است. بخش هایی ازغرفه برای برگزاری نشست و میزگردهای تخصصی، نمایش کتاب ناشران شرکت کننده،  معرفی آثار تصویرگران و معرفی آثار نویسندگانی که در غرفه حضور خواهند داشت اختصاص داده شده است.

وی به شعار حضور ایران دراین دوره از نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران  با شعار"ایران،رویای رنگین جاده ابریشم"  به عنوان مهمان ویژه دراین دوره از حضور پیدا می کند.  

رایزن فرهنگی ایران در چین در این نشست گفت: ایران و چین مفتخر هستند که بزرگترین نمایشگاه های بین المللی کتاب را در قاره آسیا برگزار می کنند. دوکشوردارای سابقه تاریخی و صاحب تمدن هستند. ایران درغرب آسیا و چین درشرق آسیا، درعصراحیای جاده ابریشم تلاش شایسته ای خواهند کرد تا رشته اتصال کشورها در جهان مدرن را با الگوی سازنده و پویای جاده ابریشم تاریخی ایجاد و مستحکم کنند.

الماسیه درادامه افزود: طرح جاده ابریشم بر تقویت زیرساخت های ارتباطی کشورهای عضو، مانند خطوط ریلی، جاده، کشتیرانی و مسیرهای هوایی تاکید دارد. جاده ابریشم به تقویت زیرساخت های ارتباطات معنوی ملت ها نیز توجه خواهد کرد، صنعت چاپ ، نشر و ترجمه نیزاز جمله این زیرساخت ها محسوب می شود.

رایزن فرهنگی ایران درپکن درپایان سخنان خودگفت: ما فرصت نمایشگاه کتاب را مغتنم دانستیم تا جلوه هایی از فرهنگ ایران در زمینه های مختلف فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی، نویسندگی و تصویرگری را درغرفه ایران به نمایش بگذاریم. درمدت نمایشگاه شخصیت های فرهنگی و هنری بزرگی از ایران در این رویداد مهم فرهنگی حضورخواهند داشت.

دربخش پایانی نشست خبرنگار روزنامه گلو بال تایمزدر سئوالی علت شناخت کم نویسندگان چین از ایران را جویا شد و در ادامه سوال شد که برای این شناخت کم چه تدابیری اندیشیده شده است؟ مدیربخش نمایشگاه های خارجی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران درپاسخ به این سئوال گفت: ارتباط مستمرانجمن نویسندگان دوکشورمی تواند دراین خصوص موثرباشد. برای شناخت بیشتر نویسندگان چین از ایران، نویسندگان مطرح و برجسته ای از جمهوری اسلامی ایران درمحل غرفه حضور خواهند داشت و از نزدیک با نویسندگان چین و بازدیدکنندگان گفت و گو می کنند. معرفی آثار ادبیات ایران و معرفی نویسندگان ایرانی در قالب کتاب، کاتالوگ و بروشور از جمله فعالیت های ما برای این موضوع است.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ 1تا5 شهریورماه برگزار می شود.

 

به ما بپیوندید: