با ترخیص از گمرک

نيمي از کتابهاي ناشران 32 کشور به انبار نمايشگاه منتقل شدند

2010-04-26 08:30

معاون بخش بين‌الملل بيست و سومين نمايشگاه کتاب تهران، از ترخيص نيمي از کتاب‌هاي ارسال شده ناشران 32 کشور در گمرک خبر داد.

«علي عليپور»، معاون بخش بين‌الملل بيست و سومين نمايشگاه کتاب تهران، در گفت‌وگو با ستاد خبري نمايشگاه امسال اعلام کرد: کشورهاي لبنان، سوريه، مصر، عراق، عربستان، امارات، قطر، کويت، عمان، بحرين، انگلستان، آلمان، اسپانيا، سوئيس، اتريش و ترکيه از جمله کشورهايي هستند که امور گمرکي ترخيص کتاب هاي آنان انجام شده است.

 عليپور همچنين از  روسيه، کره جنوبي، ارمنستان، هند، آذربايجان، افغانستان، گرجستان، چين، تاجيکستان، پاکستان، فرانسه، ژاپن، يونان، آمريکا، اردن و کردستان عراق به عنوان کشورهاي ديگري ياد کرد که امور گمرکي آنان پايان يافته است.

وي افزود: از ديگر کشورهايي که در اين نمايشگاه شرکت کرده اند و کتاب هاي شان نيازي به بازرسي گمرکي ندارد، مي توان به کشورهاي عضو اکو اشاره کرد.

عليپور با اشاره به اين که گرجستان تنها کشوري است که در اين نمايشگاه صرفاً نشست هاي مرتبط فرهنگي و ادبي برگزار مي کند، تصريح کرد: کشورهاي عضو اکو و ديگر کشورهاي شرکت‌کننده در نمايشگاه کتاب تهران، داراي غرفه هستند و آثارشان را در نمايشگاه عرضه مي‌کنند.

بيست وسومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 15 تا 25 ارديبهشت‌ماه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

 

 

Join Us: