محمدرضا شرفی خبوشان رمان‌نویس اعلام کرد

استقبال مردم از نمایشگاه خوب بود

2022-05-21 13:13

خبوشان: رخدادهای پیرامون نمایشگاه از جمله نشست‌ها، جلسات نقد و بررسی، معرفی، دیدار با نویسندگان و گفتگوهای حرفه‌ای و تخصصی پیرامون صنعت نشر یا شکل‌های نوین و تازه، ارائه محتوا در حوزه الکترونیک و صوتی می‌تواند، رونق بیش‌تری به نمایشگاه بدهد و نمایشگاه را به انتظارات ما از نمایشگاه حرفه‌ای نزدیک کند.
به گزارش ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، محمدرضا خبوشان، در ارتباط با برگزاری نمایشگاه حضوری کتاب پس از غیبت دوساله گفت: یکی از رویدادهای مهمی که در کشور ما اتفاق می‌افتد، نمایشگاه کتاب است، دوست داریم حالتی که به سمت تبادل حرفه‌ای بین اصحاب صنعت نشر و کتاب متعدد، ارتباط و انتقال تجربه در بخش فن و محتوا بین خود ناشران داخلی و مابین ناشران خارجی رخ بدهد، اما مانعی هم وجود ندارد، نمایشگاه می‌تواند به شکل فعلی هم برگزار شود. مرکز بزرگ و محل تجمع عموم که علاقمند به کتاب هستند و اینجا کتاب‌های مورد نیازشان را تهیه می‌کنند و یا ارتباطاتشان را با نویسندگان و نشران، برقرار می‌کنند. 
نویسنده رمان عاشقی به سبک ونگوگ در ادامه افزود: رخدادهای پیرامون نمایشگاه من جمله نشست‌ها و جلسات نقد و بررسی و معرفی و دیدار با نویسندگان و گفتگوهای حرفه‌ای و تخصصی پیرامون صنعت نشر یا شکل‌های نوین و تازه ارائه محتوا در حوزه الکترونیک و صوتی می‌تواند رونق بیش‌تری به نمایشگاه بدهد و نمایشگاه را به انتظارات ما از نمایشگاه حرفه‌ای نزدیک کند. چیزی که از استقبال مردم می‌بینیم خوب است همانطور که این گمان وجود داشت که با توجه به حال و هوای کرونا استقبال کم‌تر باشد یا به خرید از بخش مجازی اکتفا کنند. این مطلب نشان‌دهنده نیاز مردم به محل و اتفاقی و رخدادی با موضوع کتاب و فرهنگ باشد. هرچه در این راه گام برداریم و کتاب را موضوعی برای گردهمایی مردم قرار دهیم که اوقاتی را در فضای فرهنگ بگذرانند.
خبوشان در ارتباط با همزمانی برگزاری نمایشگاه حضوری و مجازی گفت: به نظر بنده این اتفاق، کار خوبی است. اگر نگاه آینده‌نگرانه داشته باشیم. به هرحال ما باید به این مطلب برسیم که مردم کتاب‌هایشان را از این طریق خریداری کنند. این نوع برخورد برای تهیه کالای مورد نیاز باید رخ دهد. مخاطبان احساس می‌کنند باید در محل کتاب حضور پیدا کنند و مطمئنا هم برای ما آورده خواهد داشت. کتابفروشان هم نباید نگران باشند و باید تلاش کنند که بتوانند به این سمت در عرضه کتاب حرکت کنند و تجربه و دانش خود در عرضه کتاب را به عرصه فضای مجازی ببرند، چراکه محسنات بسیار زیادی دارد و همگی به این محسنات آگاهی داریم. 
وی در خصوص اولویت خرید از نمایشگاه گفت: بنده در عرصه ادبیات داستانی فعال هستم و به مطالعه تاریخ علاقمندم و نگاهم به کتاب‌های تازه این حوزه‌ها است و مایلم نویسندگان تازه این حوزه را ملاقات کنم، حضور شخص بنده در نمایشگاه به صرف خرید کتاب نیست و معتقدم نمایشگاه جای خرید کتاب نیست و نباید جای خرید کتاب باشد و اگر حضور پیدا می‌کنم به دلیل ارتباطات با چند ناشری است که آثار بنده را منتشر کردند.
این نویسنده در ارتباط با کتاب‌های خودش در نمایشگاه عنوان کرد: چند نشر مثل صاد، سوره‌مهر، امیرکبیر و شهرستان ادب در نمایشگاه که کتاب‌های بنده را چاپ کردند، در نمایشگاه حضور دارند. کتاب‌هایی مانند: «دوم شخص مفرد» در نشر شهرستان ادب، کتاب «عاشقی به سبک ونکوک»، «موهای تو خانه ماهی‌هاست» و «نامت را بگذار وسط این شعر» در نشر امیرکبیر، «یحیی و یاکریم» در نشر سوره مهر موجود هستند.
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

Join Us: