آماده توسعه روابط فرهنگی پرتغال و ایران هستیم

2022-05-21 18:18

سفیر پرتقال در ایران در خصوص برنامه ریزی برای توسعه آمادگی دو کشور پرتغال و ایران اعلام آمادگی کرد.
به گزارش ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارلوس کاستا نهوش در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌های ایران در حوزه فرهنگی می‌توانیم با مقامات فرهنگی پرتغال رایزنی کرده و روابط خود را در آینده توسعه دهیم.
وی افزود: از جمله اقدامات می‌تواند حضور دو کشور در نمایشگاه‌های کتاب باشد و بتوان فرصت‌هایی برای ترجمه آثار کشورها فراهم کرد.
سفیر پرتغال در ایران با اشاره به برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب تهران و مهمان نوازی ایرانی‌ها اضافه کرد: ما باید به دنبال رواج ادبیات پرتغال و ایران باشیم و از فرصت رویدادهای فرهنگی استفاده کنیم.
وی در خصوص چاپ برخی کتب ترجمه در ایران نیز گفت: چنین رویدادهایی مورد استقبال است و امیدواریم در دور بعدی نمایشگاه تعداد کتب ترجمه شده را افزایش دهیم.
کاستا نهوش همچنین به ارتباطات ورزشی ایران و پرتغال و حضور کی روش اشاره  کرد و گفت: سیاست‌های ورزشی موجب نزدیکی کشورها به یکدیگر و ایجاد حس اعتماد و دوستی می‌شود و سفارت پرتغال حامی چنین سیاست گذاری‌هایی است.
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

Join Us: