رایزن فرهنگی سفارت مجارستان:

مجارستان، نعمت حضور در نمایشگاه تهران را از داده است

1389/02/17-08:30

رایزن فرهنگی سفارت مجارستان در ایران، نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران را بسیار معتبر ارزیابی کرد و آن را از مهمترین اتفاقات فرهنگی در سطح جهان دانست.

اشیتوان نیترایی، در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست وسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران در گفتوگو با ستاد خبری، گفت: حدود هفت سال است که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران شرکت داشتم و از اینکه تا به حال هنوز کشور مجارستان موفق به شرکت در این نمایشگاه نشده است بسیار متأسف هستم.
وی گفت: علت شرکت نکردن کشور مجارستان در این نمایشگاه باشکوه، کوچک بودن این کشور و محدود بودن کتابها به زبانهای بینالمللی است. اما در تلاشیم که برای نمایشگاه کتاب سال آینده آماده شویم.
نیترایی که تحصیلکرده رشته ایرانشناسی است، شرکت در نمایشگاه کتاب تهران را فرصتی برای آشنایی بیشتر جهانیان با ایران دانست و گفت: در بازدیدهایی که تا به حال از نمایشگاه داشتم کتابهای بسیارخوب و مفیدی درباره ایران خریداری کردم؛ سال گذشته نیز حدود 100 کیلو کتاب از نمایشگاه تهیه و به مجارستان ارسال کردم. نمایشگاه کتاب تهران یکی از مهمترین نمایشگاههای فرهنگی در سطح دنیاست که بیشتر این آثار ارسالی از بخش ناشران داخلی بود و میتوانم به تاریخ طبری اشاره کنم.
وی درباره وضعیت نمایشگاهکتاب تهران درسطح جهان گفت: وهرکشوری که بتواند در این نمایشگاه شرکت کند فرصت خوبی را بدست آورده است.

به ما بپیوندید: