بهمن دري برنامه هاي بخش جنبي را تشريح كرد

1390/01/30-08:30

نشست ها و برنامه هاي بخش جنبي بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از سوي رئيس نمايشگاه اعلام شد.

به گزارش ستاد اطلاع رساني نمايشگاه كتاب تهران،‌ به گفته بهمن دري اين برنامه‌ها شامل 200 نشست با عناويني چون «نشست‌هاي سراي اهل قلم»، «سراي اهل قلم كودك و نوجوان»، «سراي كارنامه نشر» و نشست هاي «غرفه ديدار با پديدآورندگان» آثار خواهد بود.
وي ضمن اظهار اميدواري به پربارتر بودن برنامه‌هاي بيست و چهارمين دوره نمايشگاه، در گفتگو با ستاد اطلاع رساني شعار امسال را «ارتقاي معرفت ديني و بصيرت فرهنگي» عنوان و بر فعاليت‌هاي بخش جنبي در حوزه دين و فرهنگ تاكيد كرد.
دري افزود: در سراي اهل قلم هر روز 3 تا 5 نشست شامل بزرگداشت، معرفي آثار و نقد و بررسي با حضور انديشمندان، نويسندگان و منتقدان برگزار مي شود. «نقش زنان نويسنده در ادبيات دفاع مقدس»، «بررسي جريان داستان نويسي قرآني در فضاي مدرن»، «جنگ نرم»، «بومي سازي علوم انساني» و ... از جمله اين نشست ها خواهد بود.
رييس نمايشگاه درباره سراي اهل قلم كودك و نوجوان نيز گفت: در اين سرا 28 نشست در حوزه نقد كتاب، سخنراني و ميزگردهاي تخصصي برگزار مي شود و صاحب نظران و پديدآورندگان آثار كودك و نوجوان به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
 وي افزود: در حوزه نقد، كارشناسي و نقد و بررسي تعدادي كتاب شاخص صورت مي گيرد. همچنين ميزگردهاي تخصصي با موضوعاتي مانند «تصويرگري كتاب هاي ديني كودك و نوجوان»، «بررسي روند ادبيات عرفاني براي كودكان و نوجوانان» و سخنراني هايي نيز در حوزه ادبيات كودك و نوجوان خواهيم داشت.
دري برپايي «سراي كارنامه نشر» را از ديگر فعاليت‌هاي جنبي اين دوره از نمايشگاه خواند و گفت: فعاليت‌هاي اين سرا با رويكرد جديدي شكل گرفته و آثار برجسته‌اي در قالب نشست در حوزه «اسناد و آرشيو»، «كتابداري و اطلاع رساني»، «نسخ خطي» و... برگزار مي شود.
وي افزود: كارگاه‌هاي آموزشي نيز با عناويني چون «هشت ضلعي مطالعه؛ مدلي براي ارتقاء مهارت هاي خواندن»، «آينده پژوهي»، «خبرنگاري حوزه كتاب» و ... در ايام نمايشگاه برپا مي‌شود.
رئيس نمايشگاه گفت: برگزاري نشست‌هاي غرفه ديدار با پديدآورندگان و نويسندگان از برنامه هاي ديگري است كه در بخش جنبي طراحي شده است. در اين غرفه كتاب‌هاي مختلفي با حضور نويسندگان اين آثار و منتقدان مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد.
رييس نمايشگاه كتاب از ديگر اقداماتي كه در بخش جنبي نمايشگاه صورت مي گيرد، برگزاري كرسي‌هاي نظريه پردازي و نقد و مناظره عنوان كرد و تاكيد كرد: اميدواريم اين بخش جديد به عنوان فصلي نو در كارنامه بخش جنبي ماندگار باشد.
 
 
 
 

به ما بپیوندید: