راه اندازی اتاق ایران در دانشگاه قطر

1390/02/16-08:30

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رییس نمایشگاه کتاب دوحه پیشنهاد کرد که در دانشگاه قطر هم مانند دیگر دانشگاه­ها، در کنار تدریس زبان فارسی اتاق ایران راه­اندازی شود.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین­المللی کتاب تهران در این دیدار ضمن تاکید بر تحکیم روابط دوستانه و افزایش تعامل فرهنگی میان دو کشور بار دیگر از وزیر فرهنگ و ارشاد کشورمان دعوت شد تا در نمایشگاه کتاب دوحه که از 12 سپتامبر 2011 برگزار می­شود شرکت کند.
سید محمد حسینی با اشاره به تصمیم جمهوری اسلامی برای حضور جدی­تر در نمایشگاه دوحه گفت: این امر به این جهت بود که در هفته فرهنگی­ ایران در قطر از دوحه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب یاد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیدار خود با وزیر فرهنگ قطر از حضور قدرتمند ایران در نمایشگاه دوحه خبر داد و تاکید کرد: تلاش می­کنیم در نمایشگاه کتاب دوحه به تقویت روابط فیمابین توجه ویژه­ای کنیم.
حسینی در پایان سخنان خود از علاقه­مندی ایران به توسعه رابطه میان دو کشور ایران و قطر اشاره کرد و گفت: قطر میزبان ایرانیان زیادی است از این رو ما از نمایشگاه کشور قطر استقبال می­کنیم.
در ادامه این دیدار رییس نمایشگاه کتاب دوحه با بیان اینکه از بازدید نمایشگاه کتاب تهران بسیار خرسند است اظهار داشت: با حضور در نمایشگاه کتاب تهران به تقویت روابط تهران و دوحه کمک خواهیم کرد چرا که روابط همه جانبه­ای میان ایران و قطر از زمان گذشته وجود داشته و با بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران این روابط تقویت شد.
رییس کتابخانه ملی قطر با بیان اینکه حضور در نمایشگاه کتاب تهران روابط میان دو کشور را قدرتمندتر می­کند، ادامه داد: نمایشگاه کتاب دوحه 12 دسامبر 2011 برگزار خواهد شد. این نمایشگاه بیست و دومین نمایشگاه بین­المللی کتاب قطر است که در آن 600 ناشر داخلی و خارجی از 28 کشور اروپایی، آسیایی و آمریکایی حضور می­یابند.
او اظهار امیدواری کرد همکاری­های کتابخانه­های ملی دو کشور در آینده نزدیک گسترش یابد.

به ما بپیوندید: