معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران

آماده دریافت کلید سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران هستیم

1396/02/23-17:09

معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران از آمادگی تشکل‌های نشر برای دریافت کلید سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.
به گزارش امور رسانه ای و خبری سی اُمین نمایشگاه کتاب تهران، مهدی اسماعیلی راد؛ معاون اجرایی سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به تعداد ناشران حاضر در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: در این دوره 1860 ناشر داخلی و 140 ناشر خارجی حضور داشتند.
اسماعیلی راد ادامه داد: همچنین بیش از 233هزار عنوان کتاب در بخش داخلی و 190هزار عنوان کتاب در بخش خارجی عرضه شد.
وی با اشاره به حضور ناشران خارجی از کشورهای جهان در نمایشگاه گفت: ناشران 11 کشور به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور پیدا کردند و 13 کشور به صورت غیرمستقیم و به واسطه نمایندگان در نمایشگاه حضور داشتند.
وی اضافه کرد: بیش از 800 فعال رسانه در نمایشگاه فعالیت داشتند. 200 هزار دانشجو و طلبه نیز از تسهیلات خرید کتاب بهره‌مند شدند و علاوه بر دانشجویان و طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه و دانش‌آموزان هم از تسهیلات خرید کتاب بهره مند شدند.
معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به واگذاری نمایشگاه کتاب به اصناف گفت: تلاش کردیم شکافی را که از سال 1386 در واسپاری نمایشگاه به اصناف پیش آمده بود را در طول این سه سال برطرف کنیم.
وی با اشاره به نواقصی که در این امر وجود داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم اختیاراتمان متناسب با مسئولیتمان باشد. از وزیر ارشاد می‌خواهیم تا کلید اداره امور نمایشگاه کتاب سی و یکم را از فردا در اختیار ناشران قرار دهد.
 
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

به ما بپیوندید: