همزمان با برگزاری هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نامزدهای جایزه آستریدلیندگرن 2017 معرفی می‌شوند

1397/07/03-09:34

کاندیداهای دریافت جایزه جهانی آستریدلیندگرن در سال 2019 طی مراسمی در روز 11 اکتبر و در بخش ویژه کودکان هفتادمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت معرفی خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، این جایزه که از آن به عنوان گرانترین جایزه ادبی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان نیز یاد می‌شود و یکی از جایزه‌های بسیار معتبر بین‌المللی در رشته ادبیات کودک و نوجوان است هر سال به بهترین برنامه یا برترین افراد در رشته ادبیات کودک و نوجوان اهدا می‌شود و مبلغ آن 570 هزار یورو است.
نامزدهای این دوره از این جایزه از میان نویسندگان، تصویرگران، داستان نویسان شفاهی و مروجین خواندن میان کودکان انتخاب می‌شوند که از میان بیش از 100 نامزد معرفی شده از سراسر جهان انتخاب خواهند شد.
انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در سال جاری علی اصغرسیدآبادی را در زمینه ترویج کتابخوانی و جمشید خانیان را در زمینه نویسندگی به هیات داوران این جشنواره برای انتخاب معرفی کرده است.
همچنین شورای کتاب کودک نیز در سال جاری فرهاد حسن‌زاده را به عنوان نویسنده و طرح «با من بخوان» موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان را در بخش ترویج خواندن برای دریافت این جایزه معرفی کرده است.
برگزیده نهایی این جایزه نیز روز دوم آپریل سال 2019 اعلام خواهد شد.
یادآوری می‌شود سال گذشته ژاکلین وودسون از ایالات متحده آمریکا برنده این جایزه بود.

به ما بپیوندید: