در نمایشگاه کتاب دوحه و با استقبال معاون وزیرارشاد

بازدید رئیس مجلس و وزیرفرهنگ قطر از غرفه‌های ناشران ایرانی

1397/09/09-18:18

حمد بن عبدالله بن زید آل محمود رییس مجلس شورا و صلاح بن غانم العلی وزیر فرهنگ و ورزش قطر بعد از افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه با استقبال رسمی محسن جوادی، معاون امورفرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه های ناشران ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خیر مقدم به رییس مجلس و وزیر فرهنگ قطر، از حضور در این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد. 
محسن جوادی به پاس حضور مقامات قطری در غرفه های ایران چند جلد کتاب شعر از شعرای پارسی زبان به رسم یادبود به آنان اهدا کرد.
رئیس مجلس شورا و وزیر فرهنگ قطر هم ضمن قدردانی از پذیرش دعوت دوحه از سوی ناشران ایرانی برای حضور در نمایشگاه امسال به حاضرین در غرفه های ایرانی خوش آمد گفتند.
محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان که به عنوان میهمان ویژه به این نمایشگاه دعوت شده است در ادامه با حضور در غرفه های مختلف از نزدیک روند چاپ و انتشار کتابهای ناشران کشورهای اسلامی را دنبال کرد.
بسیاری از شرکت کنندگان در نمایشگاه کتاب دوحه که سابقه حضور در نمایشگاه های سالیانه کتاب تهران و ارتباط با مقامات ایرانی فعال در حوزه نشر را داشتند استقبال گرمی از معاون وزیر فرهنگ ایران به عمل آوردند و از فعالیت های جمهوری اسلامی در زمینه نشر کتاب به ویژه در حوزه تفکر دینی تقدیر کردند.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه از 29 نوامبر (8 آذر ) به مدت 10 روز در مرکز نمایشگاه های بین المللی این کشور برگزار می شود.
بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ورزش قطر که متولی برپایی این نمایشگاه است مجموعا 427 انتشاراتی از داخل و 30 کشور خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند.
در این نمایشگاه علاوه بر رایزنی فرهنگی ایران در دوحه ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انتشارات احسان ، دار الثقافه و الفن الایرانی و انتشاراتی کانی مهر از ایران حضور دارند .
کتابهایی که شرکت های انتشاراتی ایرانی در این نمایشگاه عرضه کرده اند عمدتا شامل موضوعاتی از قبیل فرهنگ و هنر ایرانی ، ادبیات ، گردشگری و ایران شناسی است .
در نمایشگاه امسال کتاب دوحه ، فدراسیون روسیه به عنوان میهمان ویژه این نمایشگاه معرفی شده است .
رضا شهریور ، رایزن فرهنگی ایران استقبال مردم فرهنگ دوست قطر از غرفه های ایران در نمایشگاه های سالهای گذشته بویژه سال قبل را خوب ارزیابی کرد و  گفت : مردم قطر در گذشته سفرهای تفریحی و درمانی خود را به ایران انجام می دانند به همین دلیل شناخت خوبی نسبت به کشورمان دارند و امید است با تدوام همکاریهای فرهنگی دو کشور ، زمینه های آشنایی جوانان این کشور همانند پدرانشان با تمدن ایران اسلامی فراهم شود.

به ما بپیوندید: