نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

لزوم حرکت نمایشگاه‌‌های کتاب به سمت تخصصی شدن

1398/02/05-18:22

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی طی بازدید از سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: اگر در سنوات و دوره‌‌های بعدی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب از سایر نمایشگاه کتاب‌‌های مرتبط با حوزه‌ی فرهنگ و ادب و هنر و کتابخوانی هدفمندتر گام بردارند و به طور تخصصی‌تر ساماندهی شوند، اثرات این‌گونه نمایشگاه‌‌ها پایدارتر خواهد بود.
به گزارش ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همایون یوسفی ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران نمایشگاه بین‌المللی بخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد و سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: نمایشگاه کتاب طی سال‌‌های گذشته توانسته است به صورت مجموعه‌ای هماهنگ بهتر از سال‌‌های قبل برگزار شود.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب مهمترین رویداد فرهنگی کشور به شمار می‌‌رود، افزود: اثری که برگزاری چنین نمایشگاه‌‌هایی در سطح جامعه می‌‌گذارد بسیار بالاتر از برهه‌ی زمانی خاص است.
یوسفی اظهار کرد: ما هرساله شاهد استقبال بیشتر ناشران و مردم از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب هستیم و این امر نشانگر این است که مردم ایران مردمی فرهنگ‌دوست هستند.
وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان جامعه‌ی ایران را گرفته است به دلیل خالی بودن عرصه‌ی فرهنگ و ادب است و می‌‌توان با ترویج فرهنگ کتابخوانی جلوی بروز بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را گرفت.
نماینده‌ی اهواز همچنین از اهتمام مجلس و دولت برای افزایش ظرفیت‌‌های علمی و آموزشی کشور و گسترش حوزه‌ی فرهنگ خبر داد و درخصوص شعار نمایشگاه (خواندن توانستن است) گفت: هیچ توانستنی بدون علم ممکن نیست و علم بدون خواندن به دست نمی‌آید. برای توسعه‌ی کشور باید بر علم‌افزایی تمرکز کنیم و راه اصلی این مهم از طریق کتاب خواندن میسر می‌‌شود.
وی اضافه کرد: در جامعه‌ای مانند جامعه‌ی ما که در حوزه‌ی اقتصادی مشکلات زیادی وجود دارد رونق فرهنگ کتابخوانی بهترین راهکار برای رفع موانع موجود است. با این حال بسیاری از راه‌حل‌‌هایی که برای مشکلات اقتصادی امروز جامعه‌ی ما مطرح می‌‌شود و جنبه‌ی احساسی است و خالی از جنبه‌ی علمی و عملی است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا به وسیله‌ی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هرساله کتابخوانی بین مردم و بخصوص بین مسئولان گسترش پیدا کند.
سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 

به ما بپیوندید: