فرهنگ اعلام شهدای تهران بزرگ رونمایی شد

1398/02/11-17:10

کتاب «فرهنگ اعلام شهدای تهران» مشتمل بر زندگینامه و وصیت‌نامه‌ی 25 هزار شهید تهران بزرگ که متعالی‌ترین پیام شهدا را دربردارند، رونمایی شد.
به گزارش ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مراسم «رونمایی از کتاب فرهنگ اعلام شهدای تهران و تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس»، روز چهارشنبه (11 اردیبهشت ماه) با حضور حجت‌الاسلام کاویانی‌راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید؛ محبوب شهبازی، مشاور عالی ریاست بنیاد شهید؛ نادر نصیری؛ انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران؛ پاکدل، معاون امور تعاون بنیاد شهید و اهالی کتاب در تالار استان‌ها برگزار شد.
نادر نصیری در ابتدای این مراسم با بیان اینکه تمامی استان‌ها موظف به تدوین کتابی به عنوان فرهنگ اعلام شهدا شده‌اند، گفت: استانداری تهران نیز اقدام به تهیه‌ی کتابی حاوی فرهنگ اعلام شهدای 25 هزار شهید تهران کرده که در این مراسم رونمایی می‌شود.
حجت‌الاسلام کاویانی‌راد نیز در این مراسم بیان کرد: پس از جنگ که رویدادی تاثیرگذار در تاریخ ایران بود، مجموعه‌ای از علاقه‌مندان به ارزش‌های نظام، به فکر تدوین نرم‌افزاری برای جمع‌آوری و ثبت اتفاقات دفاع مقدس افتادند و بنیاد شهید در برنامه‌ی کاری‌اش، جمع‌آوری مجموعه‌ای از زندگینامه‌ی خلاصه‌ی شهدا از سراسر کشور را قرار داد و امروز کتاب «فرهنگ اعلام شهدای تهران» مشتمل بر زندگینامه و وصیت‌نامه‌ی 25 هزار شهید تهران بزرگ که متعالی‌ترین پیام شهدا را دربردارند، رونمایی می‌شود.
کاویانی‌راد تصریح کرد: گام بعدی ما تلاش برای استفاده از این خزائن در تولید علم است تا با بهره‌گیری از مجموعه‌ی مولفه‌هایی که انسان را به سطح متعالی می‌رساند به دستورالعملی برای زیست متعالی جوانان برسیم.
در ادامه، محبوب شهبازی مشاور عالی ریاست بنیاد شهید اظهار کرد: خوشحالم که در چنین روز مبارکی که روز معلم است برای رونمایی از کتاب اعلام شهدای فرهنگ و تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس حضور دارم. در این موقعیت که بازار نشر، هم تهدید و هم فرصتی برای ماست و اهالی فرهنگ در شرایط سختی به سر می‌برند ما می‌توانیم به تولید کارهای کیفی و فاخری دست پیدا کنیم و از تهدیدها به فرصتی برای ترقی جامعه برسیم.
تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
سپس، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران خاطرنشان کرد: ما توفیق برگزاری آیین رونمایی از کتاب اعلام فرهنگ شهدای تهران را داشتیم و خدا را شکر توانستیم در تمام کشور این طرح را پیاده کنیم. در این زمانه هرچه افتخار و سربلندی در کشور وجود دارد، به برکت خون شهداست و اگر بعد از واقعه‌ی کربلا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وجود دارد و رو به فراموشی نرفته است، به خاطر حضور امام خمینی و بازتعریف این فرهنگ در قالب دیگری ‌است.
محسنی بندپی ادامه داد: مردمان شجاع ما با ایستادگی و مقاومت در برابر جبهه‌ی مخالف، این فرهنگ را بار دیگر به رخ کشیدند. امروزه نیز ما با شهدای مدافع حرم مواجه هستیم که خط مقدم را هزاران فرسنگ آن طرف‌تر مرزبندی کردند و از آرمان‌هایشان دفاع می‌کنند.
وی تاکید کرد: یادمان شهدا کار ارزشمندی است که باید به عنوان اصل مهمی آن را درنظر گرفت و این روند را ادامه داد.
سپس از نویسندگان حوزه‌ی دفاع مقدسی چون محمدرضا بایرامی، محمدعلی آقامیرزایی، جلیل امجدی، داوود امیریان، اصغر فکور، زینب شیرکوند، رحیم مختومی، حمید مرادی، فرشته مسعودی و سیده فاطمه رضایی تجلیل شد.
در پایان نیز از کتاب «فرهنگ اعلام شهدای تهران بزرگ» رونمایی شد.
 
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: