کتب خطی به کتابخانه‌های بزرگ برگردانده شوند

1398/02/12-16:31

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، پنجشنبه (12 اردیبهشت ماه) در دیدار با محسن جوادی، رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: لازم است هیئتی از کتابخانه‌‌های بزرگ به منظور بازگرداندن این کتب خطی به کتابخانه‌‌های بزرگ تشکیل شوند.
 
به گزارش ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، احمد خاتمی در بازدید از نمایشگاه کتاب با بیان مطلب فوق گفت: اگر کتابی به عنوان کتاب ارزشمند شناخته شود نهادهای فرهنگی باید آن را حمایت کنند و این حمایت هم قبل و هم بعد از چاپ باشد. در مواقعی سیصد الی چهارصد نسخه را پیش از چاپ، پیش‌خرید ‌‌کنیم تا نویسنده‌ی کتاب با خیال آسوده‌تر ادامه‌ی کار خود را انجام دهد.
وی در این دیدار تاکید کرد: تعدادی از کتاب‌های چاپ شده در حوزه‌ی دینی وجود دارند که با گذشت زمان نیاز به بازنگری داشته و لازم است در این زمینه تحقیقاتی انجام گیرد.
خاتمی بیان کرد: بسیاری از نسخ خطی قدیمی در خانه‌‌ها چه در خارج و چه در داخل کشور نگهداری می‌‌شوند و لازم است هیئتی از کتابخانه‌‌های بزرگ به منظور بازگرداندن این کتب خطی به کتابخانه‌‌های بزرگ تشکیل شوند.
در این دیدار امام جمعه‌ی موقت تهران با رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در زمینه‌ی مشکلات کاغذ، واردات کتاب، تخصیص یارانه و اقدامات صورت گرفته طی سال‌‌های اخیر به بحث و گفتگو نشست.
 
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 

به ما بپیوندید: