تربیت کتابدار، حرکت در مسیر کتابخوانی

1398/02/12-16:33

مترجم ادبیات داستانی؛ گسترش کتابخانه‌ها و تربیت کتابدار را گامی در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.
به گزارش ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اسدالله امرایی، در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد: نمایشگاه کتاب اتفاق مثبتی است، همیشه با شوق و ذوق در آن شرکت می‌کنم. نمایشگاه کتاب پدیده‌ای فرهنگی است که سالی یک بار، جماعت مشتاق کتاب را دور همدیگر جمع می‌کند.
امرایی درباره‌ی ترویج کتابخوانی و افزایش کتابخوان‌های کشور تاکید کرد: باید اجازه دهیم کتاب‌های باکیفیت چاپ شوند و از طرفی کتابخانه‌ها را تقویت کنیم. چون افراد حتی اگر از نظر مالی توان خرید کتاب را داشته باشند از نظر جا و مکان در مضیقه قرار دارند. در حالیکه می‌توان کتاب‌ها را بر مبنای خواست مراجعان و نه به شکل دستوری تهیه کرده و کتابخانه‌ها را مجهز کرد. همچنین باید کتابدارهای خوب تربیت شوند و با مراجعان در تعامل باشد.
امرایی درباره‌ی شعار امسال نمایشگاه کتاب «خواندن توانستن است»، اظهار کرد: من خیلی به شعار اعتقادی ندارم و به عمل معتقد هستم. چراکه در همین نمایشگاه در برخی غرفه‌ها صف‌های طولانی برای خرید یک کتاب وجود دارد درحالیکه برخی از غرفه‌ها اصلا این‌گونه نیستند.
مترجم ایرانی درباره‌ی کتاب‌های ترجمه شده‌ی جدید خود، بیان کرد: رمان «دشت بهشت» اثر جان اشتاین‌بک آخرین کتاب ترجمه شده‌ام است که در انتشارات افق منتشر و به نمایشگاه رسیده و سایر رمان‌های ترجمه شده‌ام در این دوره، تجدید چاپ هستند.
سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: