رونمایی از ترجمه‌ی بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری به زبان عربی

1398/02/13-11:38

کتاب «العداله و المساوات» حاوی بیانات امام خمینی (ره) و «نظم امرکم» از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کار تشکیلاتی در نهمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، رونمایی شد.
به گزارش ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مراسم «رونمایی از تازه‌های ترجمه و نشر در عراق» روز پنج‌شنبه (12 اردیبهشت) در غرفه‌ی سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد.
سودابه ملایری، مدیرکل بخش آفریقا-عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، درباره‌ی کتاب‌های ترجمه شده اظهار کرد: کتاب «العداله و المساوات» کتابی است از سلسله‌درس‌هایی با موضوعات تربیتی و کاربردی از بیانات امام خمینی (ره) که با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و با مشارکت موسسات و ناشران بومی منتشر شده است.
ملایری درباره‌ی کتاب بعدی ترجمه شده بیان کرد: کتاب «هذا قائدی» در خصوص زندگی و شخصیت مقام معظم رهبری است که با مشارکت ناشران بومی و در قالب طرح ارزشمند تاپ به انتشار رسیده است.
وی درباره‌ی کتاب «هذا قائدی» افزود: در این کتاب مطالبی با سبکی نوین و منحصر به فرد، به همراه تصاویر مرتبط از مقام معظم رهبری نگاشته شده، طوریکه شخصیت ایشان را به مخاطبان جهان عرب معرفی کند. در این کتاب خواننده از تولد، تحصیل، سبک زندگی، شخصیت و با مدیریت مقتدرانه ایشان در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس بخوبی آشنا می‌شود. همچنین شخصیت ایشان در کلام حضرت امام (ره) و بزرگان دین و فرهیختگان مختلف آورده شده و در پایان کتاب مصاحبه‌ای از نزدیکان ایشان منتشر شده است.
ملایری ادامه داد: کتاب «النظام و تطبیق القانون» بر اساس بیانات امام راحل، کتاب «تذکّری» ترجمه‌ی کتاب «یادت باشد» و کتاب «نظم امرکم» ترجمه‌ی کتاب «کار باید تشکیلاتی باشد» از بیانات رهبری در خصوص کار تشکیلاتی نگاشته شده است.
ملایری در توضیح کتاب «نظم امرکم» تاکید کرد: در این کتاب ضرورت کار تشکیلاتی و آثار و برکات آن، شاخص‌ها و بایدهای تشکیلات موفق انقلابی، آفت‌شناسی، وظایف مدیر و اعضای تشکیلاتی بیان شده و با توجه به استقبال عموم در مدت سه سال به چاپ سیزدهم رسیده است.
در این مراسم امیر بیگ‌محمدی، مدیر آژانس ادبی تماس، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته توجه خاصی به ترجمه‌ی ادبیات پایداری شده و ناشران زیادی در ایران نظیر انتشارات شهید کاظمی، تاکنون در این حوزه 20 عنوان کتاب را به زبان عربی ترجمه کرده‌اند.
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 

به ما بپیوندید: