رنگین‌کمان فرهنگ‌ها در بزرگترین جشن فرهنگی

1398/02/13-11:38

مدیرکل امور هماهنگی استان‌‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه کتاب تهران را بزرگترین جشن فرهنگی کشور معرفی کرد و گفت: ویژه‌برنامه‌ی بزرگداشت فرهنگ و هنر استان‌‌ها، همچون رنگین‌کمان فرهنگ‌هاست که در کنار فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌درخشد.
به گزارش ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی غیاثی ندوشن، با بیان اینکه روز فرهنگ و هنر استان‌ها از سال 93، در برنامه‌‌های ثابت بخش فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جای گرفته است، گفت: امسال هم با وجود محدودیت‌‌ها، ویژه‌برنامه‌ی بزرگداشت فرهنگ و هنر استان‌‌ها همراه با اجرای برنامه‌‌های متنوعی از سوی استان‌‌ها برگزار شد و سعی کردیم تا با رعایت جایگاه و حرمت مصلی، اجرای برنامه‌‌های شاد و متنوعی از فرهنگ و هنر بومی استان‌‌ها را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 8 استان جنوب کرمان، خوزستان، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، فارس به اجرای برنامه‌‌های فرهنگی پرداختند. شهر یزد هم به عنوان پایتخت کتاب ایران، حضور گسترده‌ای در نمایشگاه کتاب داشت و در «روز یزد» برنامه‌‌های مرتبط با پایتخت کتاب ایران برگزار شد.
غیاثی ندوشن ادامه داد: رونمایی کتاب از جدیدترین آثار چاپ شده در استان‌ها، موسیقی محلی، و سخنرانی شخصیت‌های فرهنگی و هنری استان‌‌ها، پای ثابت برنامه‌ی روز فرهنگ و هنر استان‌‌ها را تشکیل می‌داد.
وی اضافه کرد: برنامه‌‌هایی که سعی کردند با گویش و لهجه‌ی اقوام مختلف با رویکرد معرفی فرهنگ بومی استان اجرا شوند با استقبال قابل توجهی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شدند.
وی ابزار امیدواری کرد تا در سال آینده با فراغت و فرصت بیشتر، آیین روز گرامیداشت فرهنگ و هنر استان‌‌ها برنامه‌ریزی شود.
مدیرکل امور هماهنگی استان‌‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تلاش داریم تا در سال آینده، با در نظر گرفتن دو مکان مجزا، فضا را برای اجرای نشست‌‌های تخصصی و موسیقی اختصاص دهیم و هر روز دو استان در دو نوبت صبح و عصر به ‌‌اجرای برنامه‌‌های مرتبط با ظرفیت‌‌های فرهنگ و هنری خود بپردازند.
وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران، فرصت و گردهمایی بزرگ ناشران و علاقه‌مندان کتاب از سراسر کشور است و برگزاری نمایشگاه در واقع بزرگترین جشن فرهنگی کشور به شمار می‌‌رود.
وی گفت: تمایل داریم تا در کنار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و آثار مکتوب، بخشی از فرهنگ بومی مناطق مختلف کشور را نیز در این جشن فرهنگی به نمایش بگذاریم.
مدیرکل امور هماهنگی استان‌‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تنوع فرهنگی و توصیفی ویژه‌ی مناطق مختلف را، رنگین‌کمانی از فرهنگ‌ها دانست و افزود: امیدواریم تا در سال آینده با بهره‌مندی از فرصت بیشتر برای برنامه‌ریزی و اجرای روز فرهنگ و هنر استان‌‌ها، بتوانیم مجموعه‌ی کاملی از نمادها و برنامه‌‌های مرتبط با فرهنگ بومی مناطق مختلف کشور را به نمایش بگذاریم.
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: