عدم حمایت از تولیدات داخلی در صنعت کاغذ

1398/02/13-16:54

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم حمایت از تولیدات داخلی صنعت کاغذ و کارخانه‌های کاغذسازی، از بزرگترین مشکلات حوزه‌ی نشر است.
به گزارش ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فاطمه ذوالقدر در حاشیه‌ی بازدید از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در رابطه با مشکلات به وجود آمده در حوزه‌ی کاغذ و نشر، جلسات مختلفی در کمیسیون فرهنگی مجلس با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صمت و وزیر اقتصاد برگزار شده است و طی این جلسات کارگروهی متشکل از دو نماینده از کمیسیون فرهنگی و وزیران مرتبط برای بررسی مشکلات چاپ کاغذ تشکیل شده است.
ذوالقدر اضافه کرد: مشکلات مربوط به کاغذ، قاچاق ارز و کتاب نیاز به نظارت‌‌های فراوانی دارد و ما تلاش می‌‌کنیم از طریق نظارت‌‌ها هم مشکلات مربوطه را حل کنیم و هم با اختصاص ارز 4200 تومانی تا حدودی از دغدغه‌ی فعالان حوزه‌ی نشر و چاپ بکاهیم.
وی لازمه‌ی اختصاص ارز نیمایی را نظارت بر نحوه‌ی تخصیص این حمایت دولتی دانست.
نماینده‌ی مردم تهران در مجلس همچنین گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک رویداد فرهنگی است و چندین سال است که برگزار می‌‌شود و تمام اقشار در این نمایشگاه حضور دارند و این نشان از گستردگی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دارد.
وی افزود: خوشبختانه هر سال که می‌‌گذرد کیفیت نمایشگاه کتاب بیشتر و مشکلاتی که وجود داشته است کمتر می‌‌شود و به همین دلیل رضایت مردم هرسال بیشتر از قبل شده است.
ذوالقدر در پایان «ملت عشق» آخرین کتابی است که مطالعه کرده است.
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: