طنین «سرود کتاب» در نمایشگاه کتاب تهران

1398/02/14-10:06

گروه سرود طلایه‌داران اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان تهران هشت سرود را با موضوعات کتاب، گام دوم انقلاب و چهل‌سالگی انقلاب در نمایشگاه کتاب تهران اجرا کردند.
به گزارش ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، وحید خزایی، مربی فنی گروه سرود طلایه‌داران اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان تهران درباره فعالیت‌های این اتحادیه برای نمایشگاه کتاب تهران گفت: در نمایشگاه کتاب تهران 8 سرود را اجرا کردیم و یکی از سرودها نیز به‌صورت اختصاصی به نمایشگاه کتاب اختصاص داشت.
خزایی درباره «سرود کتاب» توضیح داد: در این سرود شعار نمایشگاه را که «خواندن توانستن است» در میان اشعار آن گنجاندیم. همچنین جمله «در سبد کالای ما واجب مثل نان و آبی» را که اشاره به جمله مقام معظم رهبری دارد را گنجاندیم. ایشان عنوان کرده‌اند که کتابخوابی واجب مثل آب و نان در کالای زندگی مردم باید باشد.
وی درباره ضرورت تشکیل گروه سرود این اتحادیه یادآوری کرد: به دلیل خلاء گروه سرودی که در اتحادیه احساس می‌کردیم فعالیت‌های خود را از اواخر دی ماه سال گذشته آغاز کرده و تاکنون توانسته‌ایم 8 کار را آماده کنیم.
مربی فنی گروه سرود درباره موضوعات این گروه بیان کرد: این سرودها را پیرامون موضوعات چهل سالگی جمهوری اسلامی ایران، مدرسه‌ی انقلاب، چهل‌سالگی اتحادیه‌ی انجمن اسلامی، گام دوم انقلاب، روز معلم، کتاب، قرآن و نماز است.
وی درباره یکی از برنامه‌های این اتحادیه توضیح داد: شهیدپژوهشی یکی از برنامه‌های این اتحادیه است که توسط نخبه‌های مدارس صورت می‌گیرد. این دانش‌آموزان به منازل خانواده‌های شهدا رفته و خاطرات خانواده‌هایشان را یادداشت می‌کنند. تاکنون نزدیک به سه کار در این حوزه به چاپ رسیده است. هر کتاب شامل 40 خاطره از شهدای دانش‌آموز است و در کتاب‌ها نیز اسم خود دانش‌آموزان به عنوان نویسنده اثر چاپ شده است.
خزایی افزود: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان تهران در نمایشگاه تهران صاحب غرفه‌ای بود که از روز اول نمایشگاه کار خودش را با قوت آغاز کرده و با استقبال بسیار خوبی نیز روبه‌رو بوده است.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: