محمدسعید شریفیان

هفته کتاب امری فرخنده است

1399/08/27-15:07

محمدسعید شریفیان بیان کرد: امسال با مصادف شدن هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیماری کرونا شیوه برگزاری این رویداد فرهنگی دست خوش تغییراتی شده است ولی به طور کلی هفته کتاب امری فرخنده است.

محمدسعید شریفیان موسیقی‌دان، نویسنده و پژوهشگر حوزه موسیقی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به نظر من ارائه اجتماعی هر چیزی و هر کاری بسیار خوب است و در این امر شکی نیست؛ از تابلوهای نقاشی گرفته تا نشر آثار موسیقی و برنامه‌های صوتی و تصویری یا کتاب و هر چیز دیگر که خود بسیار مثبت است.

وی افزود: امسال با مصادف شدن هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیماری کرونا به طور استثنائی اتفاقاتی رخ می‌دهد که شاید چندان چاره مشخصی نداشته باشد ولی به طور کلی هفته کتاب امری فرخنده است.

او در خصوص مبحث اطلاع‌رسانی هفته کتاب گفت: در این میان صدا و سیما می‌تواند بسیار موثر باشد بدین شکل که با برنامه‌های هر روزه رادیو و تلویزیون بخش‌هایی را داشته باشد که بتواند از نویسندگان، پژوهشگران، متفکران، مترجمان و ناشران دعوت کرده تا در حوزه کتاب و فعالیت‌های خود صحبت کنند.

این پژوهشگر حوزه موسیقی همچنین بیان کرد: به هر حال ما جامعه‌ای هستیم که شاید همه نتوانند به درستی وقت بگذارند و همه چیز را ببینند بنابراین شاید بد نباشد اگر نویسندگان، پژوهشگران و مترجمان در قالب فایل صوتی در حد چند دقیقه درباره مبحث کتاب خود توضیحات و خلاصه‌ای ارائه دهند تا بتواند مخاطب خود را جذب کنند تا خواننده بداند که این اثر درباره چه موضوعی است.

این نویسنده ضمن بیان این که هفته کتاب برای چرخش مالی ناشران و تشویق آنها نیز می‌تواند موثر باشد اظهار کرد: به نظرم اگر آموزش و پرورش نیز در این کار دخیل باشد و بتواند از طریق معلمان در همه مدارس اطلاع‌رسانی کند تا در سطح دانش آموزان نیز تبلیغات و اطلاع‌رسانی صورت گیرد در ترویج کتاب خوانی بسیار موفق‌تر خواهیم بود.

محمدسعید شریفیان در پایان گفت: اگر در این روند ناشران با مخاطبین خود نیز در ارتباط باشند اتفاق مبارکی است از این باب که می‌توانند ذائقه، نیاز و علاقه‌مندی‌های مردم را در یابند و بر اساس آن آثاری را تولید و ارائه کنند.

بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

به ما بپیوندید: