طرح‌های فصلی خرید کتاب روزنه امیدی برای کتابفروشان است

طرح‌های فصلی خرید کتاب روزنه امیدی برای کتابفروشان است

1399/08/27-15:18

مدیر انتشارات دلیل ما معتقد است؛ حوزه فرهنگ نیاز به حمایت دارد و اجرای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) باید با تزریق بودجه ‌های بیشتر تقویت شوند زیرا اجرای آ‌ن‌ها موجب شده است که روزنه امیدی برای کتاب‌فروشان ایجاد شود.

یدالله سعدی مدیر انتشارات دلیل ما در گفت ‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه هفته کتاب یک حرکت نمادین برای ترویج کتاب و کتابخوانی است، گفت: در این میان آنچه اهمیت دارد سیاست ‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این هفته و در طول سال است که چگونه از اهالی نشر حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه حمایت از ناشران باید در الویت باشد، افزود: حمایت تولید کتاب باید در اولویت برنامه‌ریزی ‌ها در هفته کتاب و سایر هفته ‌ها باشد زیرا الان به دلایل مختلف ناشران نمی‌توانند کتاب‌ های زیادی تولید کنند زیرا هزینه‌ های تولید به خصوص برای کتاب ‌های تخصصی و مرجع بسیار بالا است.

سعدی در بخش دیگر صحبت ‌های خود بر لزوم نوآوری در برنامه ‌های هفته کتاب تاکید کرد و یادآور شد: نباید بگذاریم که همه برنامه سال‌های گذشته هر سال مجددا برگزار شود و بهتر است که در برگزاری و اجرای آن نوآوری و ابداع داشته باشیم و طرح ‌های جدید پیشنهاد کنیم.

سعدی همچنین درباره همزمانی طرح پاییزه کتاب ۹۹ با هفته کتاب گفت: این طرح اقدام بسیار خوبی است که رونقی در کسب و کار کتابفروشان ایجاد می‌کند و موجب افزایش رفت و آمد برای کتاب‌فروش‌ها می‌شود و از زمانی که اجرا می‌شود کتابفروشان از آن راضی بوده‌اند.

وی افزود: در این زمینه امیدواریم که اجرای این طرح با تزریق بودجه‌های بیشتر تقویت شود زیرا اجرای آن موجب شده است که روزنه امیدی برای کتاب‌فروشان ایجاد شود.

سعدی با بیان اینکه حوزه فرهنگ نیازمند حمایت است، خاطرنشان کرد: ما از اینکه اعلام کنیم در حوزه فرهنگ حمایت می‌کنیم نباید هیچ رودربایستی داشته باشیم و باید از آن حمایت شود و صرف هزینه در فرهنگ سرمایه‌گذاری برای فرهنگ در آینده است.

طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

به ما بپیوندید: