امضای تفاهم نامه همکاری مشترک اجرای «طرح ترویج مضامین نهج البلاغه»

1399/08/27-15:28

همزمان با سومین روز از بیست و هشتمین دوره هفته کتاب (۲۶ آبان ماه)، تفاهم نامه همکاری مشترک حمایت از اجرای برنامه ملی «طرح ترویج مضامین نهج البلاغه» بین موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و معاونت فرهنگی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امضا شد.

به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، تفاهم نامه همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به منظور توسعه و ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت علیهم السلام و به ویژه ترویج مضامین والای نهج البلاغه امضا شد.

بر اساس این گزارش، اهداف تفاهم‎نامه یادشده عبارتند از: تبیین و معرفی اندیشه‏‌های گرانسنگ امام علی(ع)، ترویج آموزه‌های ناب نهج ‎‏البلاغه در موضوعات مورد نیاز اجتماعی در میان نسل جوان و نوجوان و ارتقای سطح پژوهش‌های علمی و نیز بازآفرینی هنری در حوزه موضوعات اجتماعی نهج‎‌البلاغه.

مصطفی دلشاد تهرانی، حجت‌‎الاسلام و المسلمین مهدوی‎ راد، حمیدرضا شاه‎ آبادی، علی‌اصغر سیدآبادی، احمد پاکتچی، خانم فتاحی‌ زاده، اسماعیل امینی، عبدالهادی فقهی‌‎زاده و محسن جوادی شورای علمی این تفاهم‏‌نامه را تشکیل می‏‌دهند.

این مراسم با حضور دکتر محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکترعبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

به ما بپیوندید: