حداد عادل مطرح کرد؛

کرونا و فرصت جدید هفته کتاب

1399/08/28-09:48

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به شرایط جدید کتابخوانی و مطالعه در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مردم در این اوضاع و احوال، اوقات فراغتشان را با خواندن کتاب‌های خوب پُر کنند.

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به برگزاری هفته کتاب گفت: در دورانی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و مردم به واسطه توصیه‌هایی که برای درخانه ماندن می‌شوند، فراغت بیشتری پیدا کرده‌اند که همین موضوع برای برگزاری هفته کتاب فرصت جدیدی است که باید به بهترین شکل از آن بهره گرفت.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به همه فعالان خدمت‌گذار حوزه نشر، عنوان کرد: بهترین انیس و مونس کتاب است؛ به مردم فرهنگی و فرهنگ دوست ایران توصیه می‌کنم در هفته کتاب و ایام شیوع کرونا به بهترین شکل ممکن برای مطالعه استفاده کنند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: در این روزها اگر بازار برخی از کالاهای قدری راکد است به‌نظر بازار کتابفروشان باید رونق داشته باشد و لذا توصیه می‌کنم مردم در این اوضاع و احوال، اوقات فراغتشان را با خواندن کتاب‌های خوب پُر کنند.

بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

به ما بپیوندید: