کاظم علمی تاکید کرد:

هفته کتاب باید بیش از همیشه توسط رسانه‌ ها اطلاع رسانی شود

1399/08/28-12:43

مدیر شرکت توزیع «گسترش فرهنگ و مطالعات» تاکید کرد؛ هفته کتاب باید بیش از همیشه توسط رسانه‌ ها اطلاع رسانی شود بخصوص این روزها که مردم در خانه هستند، باید فرهنگ کتابخوانی و ترویج مطالعه به آن‌ها گوشزد شود.

کاظم علمی مدیر شرکت توزیع «گسترش فرهنگ و مطالعات» در گفت ‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه هفته کتاب باید با کمک رسانه‌ ها تبلیغ و اطلاع رسانی شود، گفت: هرچه رسانه‌ ها بیشتر به موضوع هفته کتاب بپردازند بهتر است بخصوص در این روزها که به دلیل قرنطینه مردم در خانه ‌هایشان هستند و به کتاب خواندن رغبت دارند.

وی ادامه داد: هر سال برنامه‌ها و طرح‌های بسیار خوبی در هفته کتاب اجرا می‌شود که از میان آن‌ها طرح کتابگردی که چند سالی است اجرا می‌شود توانسته به محبوبیت و مقبولیت خوبی در میان مردم دست پیدا کند.

علمی با بیان اینکه طرح کتابگردی مردم را به کتابفروشی‌ ها آورد، عنوان کرد: در این دید و بازدیدها مشکلات و دغدغه‌ های کتابفروشان در دیدار مسوولان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف با کتابفروش‌ها مطرح شد و رسانه‌ ها به آن پرداختند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌ های مختلفی می‌ تواند به هفته کتاب افزوده شود، گفت: هر اقدامی که قرار است در حوزه کتاب انجام شود اگر با همکاری کتابفروشان باشد و آن‌ ها به مشارکت گرفته شوند قطعا اثرگذاری بیشتری داشته و نتیجه ‌بخش خواهد بود زیرا کتابفروشان پتانسیل بسیار خوبی دارند.

علمی تاکید کرد: هفته کتاب باید بیش از همیشه توسط رسانه‌ ها اطلاع رسانی شود بخصوص این روزها که مردم در خانه هستند، باید فرهنگ کتابخوانی و ترویج مطالعه به آن‌ها گوشزد شود تا از طرح پاییزه کتاب ۹۹ و هفته کتاب بیشترین استفاده و بهره را ببرند.

طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

به ما بپیوندید: