مدیر انتشارات نوید شیراز گفت:

«هفته کتاب» فرصتی برای به‌روزرسانی منابع کتابخانه‌ ای

1399/08/28-14:23

داریوش نویدگویی پیشنهاد کرد: الان که مردم دسترسی به کتابخانه عمومی ندارند، می‌توان در محله‌ های مختلف به صورت موقت محل‌ هایی پیش‌بینی کرد تا مردم به سراغ تازه ‌های نشر بروند و با کتاب ارتباط داشته باشند.

داریوش نویدگویی مدیر انتشارات نوید شیراز در گفت‌ وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه اجرای هفته کتاب از سال ‌ها قبل یک مصوبه کشوری بوده است، گفت: بر اساس آن تمام دستگاه ‌های دولتی در مرکز شهر و سایر شهرها و شهرستان‌ ها باید در برگزاری آن مشارکت داشته باشند و برنامه ‌ها فقط به یک وزارتخانه و سازمان محدود نشود تا اثرگذاری خود را داشته باشد.

وی افزود: توقع ما این است که از دستگاه‌ های مشارکت‌کننده خواسته شود کارها و اقدامات‌شان را معرفی کنند و برای تشویق سازمان‌ها برای مشارکت در این طرح ‌ها راهکارهایی پیش‌بینی شود.

نویدگویی با بیان اینکه می‌توان با کارهای ساده تاثیرگذاری زیادی در طرح‌ ها داشت، عنوان کرد:  اداره ‌هایی که سال‌ ها کتابخانه داشتند به مرور بسته شدند و هفته کتاب فرصت خوبی است تا سازمان ‌های مختلف بتوانند منابع کتابخانه‌ ای خود را به‌روزرسانی کنند و تبادل کتاب داشته باشند یا به کارمندان خود در این هفته، کتاب اهدا کنند.

نویدگویی یادآور شد: الان که مردم دسترسی به کتابخانه عمومی ندارند، می‌توان در محله‌ های مختلف به صورت موقت محل‌ هایی پیش‌بینی کرد تا مردم به سراغ تازه ‌های نشر بروند و با کتاب ارتباط داشته باشند یا کتاب را به شکل‌ های مختلف به دست مردم رساند. امسال که همه در منزل هستند و بیشتر قرنطینه را تجربه می‌کنند باید کتاب خریداری و به خانواد‌ه‌ها کتاب اهدا شود.

نویدگویی در بخش پایانی صحبت‌هایش تاکید کرد: من سال‌ ها قبل هم این موضوع را گفتم و الان هم تاکید می‌کنم که در تلویزیون در سریال ‌ها و فیلم‌ های ایرانی در منزل بازیگران حتما باید کتاب و کتابخانه یا یک قفسه کتاب باشد تا برای مخاطبان یادآوری کنند که کتاب چقدر اهمیت دارد، برنامه ‌های کوتاه قصه خوانی و کتابخوانی پیش‌بینی شود و کارهایی از این قبیل داشته باشیم تا نقش کتاب همیشه پررنگ باشد.

بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

به ما بپیوندید: