با حضور جمعی از شاعران ایران و افغانستان برگزار شد

معرفی کتاب نوحه مرغابیان در غرفه نهاد کتابخانه‌های کشور

1401/02/29-20:42

کتاب نوحه مرغابیان اثر کبری حسینی بلخی با حضور جمعی از شاعران افغانستان و ایران در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شد.
به گزارش ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی اثر نوحه مرغابیان نوشته کبری حسینی بلخی از موسسه نشر شاعران فارسی‌زبان در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد. 
در این نشست شاعران از دو کشور همسایه ایران و افعانستان حضور داشتند. محمدکاظم کاظمی که به تازگی نشان فردوسی را دریافت کرده، زهرا زاهدی، عضو هیئت مدیره خانه ادبیات افغانستان، کریم دهقان از پژوهشگران حوزه ادبیات، سکندر حسینی از شاعران افغانستان و عضو خانه مولانا، محسن سعیدی، مدیر کانون ادبی کلمه، حسن نوروزی، شاعر و نویسنده افغانستان و فعال در حوزه کودک از جمله حاضران این نشست صمیمی بودند. 
این برنامه به همت محفل ادبی از بلخ تا نیشابور و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد و قرار است در ادامه بر تعداد این‌ نشست‌ها افزوده شود. هدف از این برنامه ایجاد قرابت ذهنی بیشتر میان شاعران دو کشور همسایه عنوان شد.
وضعیت شعر افغانستان و ایران، ارتباط و تاثیر ادبیات دو ملت همسایه بر یکدیگر، اشاره به دیگر آثار منظوم کشور افغانستان، از محورهای این نشست بود و در ادامه به صمیمت موجود در اشعار کبری حسینی بلخی و زبان زنانه اثر که برخاسته از اقلیم جغرافیایی شرق است، اشاره شد. 
  سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

به ما بپیوندید: