وزیر اقتصاد در بازدید از نمایشگاه کتاب؛

تلاش می‌کنیم واحدهای راکد تولید کاغذ به چرخه تولید برگردند

1401/02/30-15:59

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تلاش می‌کنیم به منظور رونق تولید کتاب و صنعت نشر کشور، واحدهای راکد تولید کاغذ به چرخه تولید برگردند.
به گزارش ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، احسان خاندوزی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، برنامه‌ دولت را حمایت از واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: به ویژه فعال‌سازی ظرفیت‌های راکد واحدهای تولیدی مورد تاکید است.
وی افزود: برخی واحدهای تولید کاغذ در کشور کمتر از ظرفیت خود فعالیت دارد و ما به منظور حمایت از صنعت نشر، فعال سازی این واحدها را در دستور کار قرار خواهیم داد.
وزیراقتصاد و دارایی گفت: علاوه بر این سرمایه گذارانی که علاقه مند به حضور در صنعت نشر هستند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
در این بازدید رئیس نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به مشکلات صنعت نشر در تامین کاغذ گفت: علاوه بر اختصاص 40 میلیون دلار ارز ترجیحی برای تامین کاغذ، در نظر داریم برای افزایش تولید داخلی کاغذ برنامه‌ریزی کنیم.
یاسر احمدوند افزود: به عنوان مثال کارخانه مازندران با مشکلات نقدینگی مواجه است و تسهیلاتی در حدود 500 میلیارد تومان می‌تواند این واحد تولیدی را به ظرفیت مطلوبی برساند.
وی همچنین با اشاره به مشکلات مالیاتی شاغلان بخش فرهنگ گفت: هر چند معافیت‌های مالیاتی برای مشاغل فرهنگی تعریف شده اما در اجرا با مشکل مواجه است و انتظار داریم وزارت اقتصاد نسبت به حل و فصل آن اقدام کند.
به گفته احمدوند گردش مالی کتاب بیشترین میزان در بازار نشر است و به عنوان مثال از ابتدای نمایشگاه کتاب 140 میلیارد تومان فروش به ثبت رسیده است و این رقم در حال افزایش است.
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: