سخنگوی نمایشگاه کتاب در نشست خبری مطرح کرد

ثبت نزدیک به 30 هزار تماس مردم با نمایشگاه/ فروش 140 میلیارد تومانی تا پایان روز هشتم

1401/02/30-18:27

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران گفت: بخش حضوری نمایشگاه کتاب تمدید نمی‌شود و در ساعت 20 روز 31 اردیبهشت ماه خاتمه خواهد یافت.
به گزارش ستاد خبری سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب، علی رمضانی در نشست خبری روز نهم نمایشگاه تصریح کرد: بخش حضوری نمایشگاه کتاب تمدید نمی‌شود و در ساعت 20 روز 31 اردیبهشت ماه خاتمه خواهد یافت. در عین حال بخش مجازی نمایشگاه به مدت دو روز تمدید شده و ساعت 24 دوم خرداد ماه خاتمه خواهد یافت.
وی با اشاره به حضور دو هزار و 800 ناشر در این نمایشگاه تصریح کرد: 100 نفر در 30 نقطه از نمایشگاه نسبت به اطلاع رسانی اهتمام دارند و مشاوره کتاب نیز در 4 نقطه با حضور 15 نیروی کار انجام می‌شود.
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران به استقرار 70 کیوسک اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: کارافزاری نیز برای اطلاع رسانی نمایشگاه در حال بهره‌برداری است که بیش از 6 هزار دانلود برای آن ثبت شده و 4 هزار و 200 فرایند ثبت نیز انجام شده است.
به گفته رمضانی در مرکز پاسخگویی نمایشگاه نیز 70 نفر مستقر شده‌اند که تاکنون به 29 هزار و 500 تماس پاسخ دادند؛ در عین حال هشت هزار و 80 تماس خروجی نیز از این مرکز ثبت شده است.
قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در خصوص تخلف ناشران نیز به صدور 64 حکم اشاره کرد و گفت: ارائه و فروش کتب سایر ناشران و کتب غیرمجاز، فروش کتبی که چاپ آن به 4 سال قبل برمی¬گردد، عدم رعایت شئونات اسلامی، تعرض از محدوده غرفه، استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان، ارائه و فروش محصولی غیر از کتاب، فروش بالاتر از قیمت پشت کتاب، بر هم زدن نظم عمومی، تاخیر در بازگشایی غرفه، فروش کتب غیرمرتبط با موضوع سالن، تحویل نگرفتن غرفه، عدم رعایت حداقل تخفیف، عدم رعایت ضوابط آیین¬نامه و ارسال نکردن کتاب‌های فروخته شده به ترتیب فراوانی از تخلفات ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان حکم صادره شامل توبیخ کتبی و درج در پرونده است 20 مورد، اضافه کرد: محرومیت از نمایشگاه  بین¬المللی کتاب به مدت یک سال 16 مورد، توبیخ کتبی بدون درج در پرونده 15 مورد، تعطیلی غرفه به مدت سه الی 5 ساعت، 7 مورد، محرومیت از  شرکت در نمایشگاه‌های استانی و مجازی 3 مورد، محرومیت از تسهیلات حمایتی وزارت ارشاد دو مورد، تعطیلی غرفه به مدت یک روز، یک مورد به ترتیب آرا ابلاغ شده است.
وی میزان فروش نمایشگاه را 140 میلیارد تومان شامل 79 میلیارد تومان در بخش حضوری و 61 میلیارد تومان در بخش مجازی برشمرد و افزود: پیش¬بینی می‌شود تا پایان این نمایشگاه این رقم با افزایش محسوس همراه باشد.
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به این سوال که آیا ناشران برای یک روز تعطیلی ازهزینه واریزی غرفه خود دریافتی خواهند داشت یا نه، ادامه داد: در این خصوص تصمیم اتخاذ نشده اما هزینه اخذ شده از ناشران برابر با هزینه تمام شده نمایشگاه نیست و بخش زیادی با یارانه تامین شده است.
وی همچنین در  خصوص جشن‌های امضا در غرفه‌ها نیز خواستار رعایت نظم سالن‌ها شد و گفت:  ممانعت از لطمه زدن به نظم عمومی نمایشگاه باید در جشن‌های امضا رعایت شود.
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  از بیست‌ویکم آغاز کرده تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  ادامه خواهد داشت.

به ما بپیوندید: