در نمایشگاه کتاب تهران صورت گرفت؛

دیدار و گفتگوی شاعران در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

1401/02/31-11:19

جمعی از شاعران با حضور در غرفه نهاد کتابخانه‌های کشور از جدیدترین آثار خود خبر دادند و برخی از آثار خود را قرائت کردند.
به گزارش ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور میزبان جمعی از شاعران بود. 
در ابتدای این نشست ایرج قنبری، شاعر، پس از اشاره به چند اثر خود تحت عنوان «راه دریا»، اثر برگزیده شعر نیمایی دهه اول انقلاب «بی‌قراری»، «باغ ترانه،» «حرف تازه»، برگزیده شعر نیمایی نوجوان، «فصل تازه»، «سمفونی سکوت» و «باران‌های بعد از تو»، یکی از شعرهای خود تحت عنوان بهار آمد و گنجشک‌ها جوان شدند را قرائت کرد. 
در ادامه محمودرضا اکرامی، شاعر و نویسنده، به محتوای آثار خود که در حوزه علمی مردم‌شناسی، روش تحقیق، نثر ادبی اشاره کرد و برخی از آن‌ها تحت عنوان «حال ساده»، «ما با سلیقه مردم پیر می‌شویم»، نام برد. 
اکرامی همچنین از کتاب «حال گذشته» نام برد که قرار است توسط هزاره ققنوس منتشر شود. 
«بهارانه‌ها»، «دریا تشنه است»، «گزیده ادبیات موثر» و «حال استمراری» از مجموعه اشعار اوست و «اگر بگذرد» کتاب جدید اوست که شهرستان ادب آن را منتشر می‌کند. 
«گنگ خاکستری» نیر اثری است که انجمن فارسی زبانان آن را منتشر کرده و در نمایشگاه رونمایی می‌شود. 
در مجموع از اکرامی ۲۸ اثر منتشر شده و ۲ اثر در دست انتشار است. این شاعر در پایان صحبت‌های خود یکی از اشعارش را قرائت کرد. 
اکرامی به یکی از آثار جدید خود تحت عنوان «سلطان ماسک» گریزی زد. اثری که در ایام همه‌گیری کرونا سروده شده است. 
اکرامی همچنین خبر داد کتاب «عشق به زبان فارسی» در قالب نیمایی در پاسداشت زبان فارسی سروده شده و ابیاتی از این اثر را خواند. 
سپس عبدالرحیم سعیدی راد، شاعر به آثار خود در سه حوزه خاطرات دفاع مقدس، شعر، نثر ادبی اشاره کرد. 
باقی بقای تو آخرین اثر این نویسنده است که انجمن فارسی زبانان آن را منتشر کرده است.
چشمان بی‌شکیب اثر دیگر اوست درباره مردم دزفول ،و خورشید در مشت اشعاری درباره بیداری اسلامی است که رهبر انقلاب نیز بر آن تقریظ نوشتند.
دختران دشت برچی اثری است که نشر سوره مهر به تازگی آن را منتشر کرده و پنجشنبه هفته آینده از آن در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد. 
سه مزار برای یک شهید از آثار او در حوزه دفاع مقدس است. باران بی‌خبر می‌آید اثر رباعی اوست. و "همین" یک مجموعه نامه‌های عاشقانه است که در ادامه این نشست سعیدی راد ابیاتی از این اثر را قرائت کرد. 
قرائت آثار منثور توسط نویسندگان از دیگر رویدادهای این نشست بود. 
در ادامه این نشست پونه نیکویی به برخی از آثار خود تحت عنوان انار سبز زیتون سرخ و ۶۴۱۰ روز تنهایی اشاره کرد. کتاب هشتی نیز توسط نشر الیما به تازگی رونمایی می‌شود. که یک داستان عاشقانه در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ است.

در پایان سمانه رحیمی از دیگر شاعران به چند اثر خود تحت عنوان چایی لیمویی و آسمانه اشاره کرد که توسط نشر پارسی زبانان منتشر شده است. در پایان یکی از اشعار خود از کتاب آسمان را قرائت کرد.

پس از پایان دیدار شاعران، سید محمد حسینی نژاد مبحثی را تحت عنوان چگونه در یک سال صد کتاب بخوانیم را به بازدیدکنندگان ارائه داد. و به آسیب‌شناسی چرایی عدم افزایش سرانه مطالعه پس از نمایشگاه کتاب پرداخت.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: