در قالب نشستی در نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

باید مراقب باشیم اندیشه امام خمینی(ره) دچار انحراف نشود

1401/02/31-14:05

نشست آثار امام خمینی، بایسته‌ها و شایسته‌ها با حضور حجت‌الاسلام اشکوری مسئول ارتباطات فرهنگی موسسه امام خمینی در سالن سرای اهل قلم مصلی امام خمینی برگزار شد. 
به گزارش ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت‌الاسلام اشکوری در خصوص چرایی نشر و بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی گفت: در دویست سال اخیر متفکرین جهان اسلام در مواجه با غرب به احساسی رسیدند که دو سوال برای آن‌ها ایجاد کرد. متفکرین جهان اسلام وقتی با غرب وجود روبه رو شدند احساس عقب افتادگی کردند. آنها به دنبال علت و راه برون رفت از این عقب ماندگی بودند. 
وی گفت: جهل، نظامات استبدادی و استعمار کشورهای غربی از عوامل عقب ماندگی بود. اما خصوصیت امام این بود که وقتی به غرب نگاه کرد، غرب را پیشرفته و خود را عقب افتاده ندید. 
مسئول ارتباطات فرهنگی موسسه امام خمینی در ادامه تاکید کرد: در نامه‌ای که امام به گورباچوف نوشت به این انحرافات اشاره کردند. امام به گورباچوف گفتند که مسیر درست و اصلی را پیدا کنید و از مارکسیسم خارج شوید، اگر این نگاه صحیح باشد، جامعه بشری نیازمند بازخوانی تفکر حضرت امام است.
حجت‌الاسلام اشکوری در ادامه به تحریف تفکرات امام خمینی پرداخت و گفت: متفکران جامعه موظف هستند فکر امام را آنطور که هست ارائه کنند نه آنطور که می‌خواهند یا خودشان تفسیر می‌کنند. جلوگیری از تحریف از دیگر بایسته‌هایی است که باید مراقب آن باشیم. 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: