در «آیین رونمایی از اولین شماره دوره جدید ماهنامه سوره» بیان شد؛

ادبیات انقلاب به‌خودی خود جذابیت دارد/ باید جریان‌سازی کنیم

1402/02/29-15:11

علی محمد مودب معتقد است که امروزه بعضی دلسپردگان انقلاب اسلامی با جریان رسانه‌ها همراه شده‌اند ولی در اصل آن‌ها باید جریان‌سازی کنند.

به گزارش ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همزمان با دهمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب، جمعه (بیست‌نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) سالن کوشک کتاب «آیین رونمایی از اولین شماره دوره جدید ماهنامه سوره» را  با حضور سیده زهرا عجمیان، خواهر شهید عجمیان، علی محمد مودب شاعر، نویسنده و مدیرعامل موسسه شهرستان ادب و سید علی سیدان، سردبیر ماهنامه سوره برگزار کرد.

علی محمد مودب در «آیین رونمایی اولین شماره دوره جدید ماهنامه سوره» گفت: گروهی تازه‌نفس به مجله سوره آمده‌اند و با رویکردی درست کار را پیش می‌برند. بعضی از ما دلسپردگان انقلاب به‌قدری از انقلاب اسلامی غافل شده‌ایم که فکر می‌کنیم این انقلاب جذابیتی برای ارائه ندارد و به‌جای آنکه بازارسازی کنیم، بازار ما را می‌سازد.

 او افزود: رسانه در دوران جدید قواعد، اصول و ارزش‌های خودش را دارد. ماهنامه سوره یکی از پایگاه‌هایی است که با فراز و نشیب همیشه رسانه انقلاب اسلامی بوده است و توانسته رسالت خودش را حفظ کند.

مدیر عامل مؤسسه شهرستان ادب گفت: تجربه نشان داده است که ارائه درست محتوای انقلاب همیشه توانسته مخاطب خودش را پیدا کند. ما باید بدانیم که چه می‌خواهیم و در راستای رسیدن به هدفمان قدم برداریم تا با جریان رسانه‌ها همراه نشویم.

او با اشاره به اینکه باید جریان‌سازی کنیم، اضافه کرد: ما در کانون‌های مهم ادبیات نیز به جای آنکه ادبیات را عرضه کنیم، عرضه را ادبی می‌کنیم.

علی محمد مودب گفت: ما در سال‌های اخیر بفروش بودن را اولویت ادبیات دانستیم و این به معنای همراه شدن با جریان رسانه‌ است. بچه‌های انقلابی با اهمیت دادن بیش از حد به بفروش بودن، به‌نوعی دست به کشتن خودشان می‌زنند.

او ادامه داد: امروزه بعضی مدیران فرهنگی نیز می‌خواهند ادبیات انقلاب را تجاری کنند. این در صورتی است که ادبیات انقلاب به‌خودی خود جذابیت دارد. بعضی چهره‌های ادبی در دهه‌های اخیر به چهره‌های رسانه‌ای تبدیل شده‌اند و این درست نیست.

سید علی سیدان، سردبیر ماهنامه سوره در بخش دیگری از «آیین رونمایی اولین شماره دوره جدید ماهنامه سوره» گفت: ما در میدان‌های مختلف و عرصه‌های گوناگون حیات، قیام داریم. بزرگان ما قیام در راه خدا را بیداری ناگهانی می‌دانند و این بیداری ناگهانی نیاز به دیدن نعمت‌ها دارد. تلاش ما در ماهنامه سوره این است که نعمت‌ها را ببینیم. سید روح‌الله عجمیان برای ما یک نعمت بود. ما عجمیان‌های ناشناخته‌ای در انقلاب اسلامی داریم و سرنوشت ما در گرو آن‌هاست.

او ادامه داد: مادر و خواهر شهید عجمیان، نقش موثری در رفتن آن شهید بزرگوار به سمت انجام کارهای جهادی داشته‌اند.

سردبیر ماهنامه سوره گفت: روی جلد اولین شماره دوره جدید ماهنامه سوره به تصویر شهید عجمیان مزین شده است.

زهرا عجمیان، خواهر شهید عجمیان در پایان «آیین رونمایی از اولین شماره دوره جدید ماهنامه سوره» گفت: روح‌الله ما از بچگی راه شهادت را انتخاب کرده بود. ما نیز سعی می‌کردیم که به سوالاتش پاسخ بدهیم و او را در مسیرش هدایت کنیم.  شهید عجمیان زندگی ساده و کارگری داشت و بسیجی بودن را از پدرش یاد گرفت.

خواهر شهید عجمیان در پایان با اشاره به اینکه امثال شهید عجمیان‌ها دنبال واقعیت‌ها رفتند، گفت: آینده بچه‌ها را پدر و مادرشان باید بسازند و ما نباید بگذاریم که رسانه‌های بیگانه آینده فرزندانمان را بسازند. خانواده‌ها نمی‌توانند رسانه‌ها را به سمت خاصی ببرند اما مسئولان می‌توانند این کار را بکنند. من از مسئولان می‌خواهم که سمت‌وسوی درستی به رسانه‌ها بدهند.

او افزود: شهید عجمیان سعی می‌کرد که نه فقط در گفتار، بلکه در رفتار پیرو رهبرش باشد. او خیلی سعی کرد که دنباله‌روی ائمه اطهار (ع) باشد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) و همزمان به‌‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

به ما بپیوندید: