شیوههایی برای فروش بهتر کودک و نوجوان
1403/02/29-19:29
در نشست تغییر شاخصههای فروش کتاب کودک و نوجوان به معرفی مخاطبان کتاب و شیوههایی که منجر به فروش بهتر کودک و نوجوان میشود، اشاره شد.
به گزارش ستاد خبری سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، مجید تیموری، مدیر فروشگاه زنجیرهای بوککتاب (بخش کودک و نوجوان باغ کتاب) در نشست تغییر شاخصههای فروش کودک و نوجوان که در یازدهمین روز از برگزاری نمایشگاه مصادف با شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: اولین شاخصهای که در فروش کتاب کودک و نوجوان تغییر کرده، این است که ناشران کودک ما مخاطب هدف را شناسایی و براساس آن هدف، کتاب تولید میکنند. به طوری که در گذشته ناشران کودک و نوجوان با توجه به گروههای سنی کتاب تولید میکردند.
او تغییر در متریالهای اصلی کتاب همچون کاغذ، طراحی و صفحهآرایی را بهعنوان دومین تغییر شاخصه فروش کتاب کودک و نوجوان عنوان کرد و افزود: در سالهای گذشته به نوع کاغذ، صفحهآرایی و صفحهبندی کتاب کودک و نوجوان توجه نمیشد. اما ناشرانی که به این تغییرات توجه میکنند، بسیار موفق هستند. چراکه وقتی در تولید کتاب استانداردهای جهانی را رعایت شود، ناشر به موفقیت میرسد.
مدیر فروشگاه زنجیرهای بوککتاب (بخش کودک و نوجوان باغ کتاب) ادامه داد: انتخاب و چاپ یک کتاب از ناشران معتبر و گنجاندن خلاقیت در محتوای تولید کتابها در حوزه مباحث تربیتی سومین و چهارمین شاخصههای تغییریافته ناشران است که در فروش کتاب تاثیر بسزایی دارد.
تیموری فروش اینترنتی کتاب کودک و نوجوان و تولید کتابهای صوتی را از دیگر تغییرات شاخصههای فروش این کتابها عنوان کرد و افزود: ناشران توانستهاند با تکنیکهای مجزا در فضای مجازی برای خود، پازلی ایجاد کنند تا بتوانند کتاب زیادی بفروشند.
او ادامه داد: سایت طراحی کتابهای کودک و نوجوان به منظور شناسایی مخاطب فیزیکی و ارتباط خوب ناشران کودک و نوجوان با مدارس، نمایشگاهها و ... با مخاطبان از دیگر تغییرات شاخصههای ناشران کودک و نوجوان است که به فروش این کتابها کمک میکند.
سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار شد.