نیکنام حسین پور خبر داد

صدور کارت مجازی خرید کتاب به جای کارت فیزیکی برای دانشجویان / شروع ثبت نام از 28 فروردین ماه

1395/01/25-12:30

مشاور منابع و امور انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور بن کارت های مجازی به جای بن کارت فیزیکی برای دانشجویان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: این اقدام به منظور سهولت و جلوگیری از اتلاف وقت دانشجویان جهت دریافت کارت فیزیکی از شعب بانک شهر انجام شده است.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نیکنام حسین پور مشاور منابع و امور انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با مسئولان بانک شهر و شرکت آسان پرداخت در تاریخ 25 فروردین ماه گفت: در این جلسه مشترک روش های پرداخت سهم دانشجویان به منظور استفاده از یارانه خرید کتاب در نمایشگاه کتاب مورد بحث قرار گرفت و فواید و معایب هر یک از این روش ها با حضور کارشناسان بانک مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین به منظور سهولت دسترسی دانشجویان، استفاده از روش های نوین فناوری، جلوگیری از سوء استفاده و توزیع صحیح یارانه خرید کتاب در میان دانشجویان تصمیم گرفته شد تا کارت مجازی به جای کارت فیزیکی برای دانشجویان صادر شود.

حسین پور درباره مزایای این طرح گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت آسان پرداخت، دانشجویان  صرفا از طریق نرم افزار آپ می توانند نسبت به پرداخت سهم خود اقدام کنند.  با استفاده از این روش مواردی همچون مراجعه دانشجو به بانک برای دریافت بن کارت های فیزیکی خرید کتاب، اتلاف وقت دانشجویان، ازدحام و شلوغی در شعب بانک عامل و آلودگی زیست محیطی کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دانشجویان با داشتن صرفا یک گوشی هوشمند و نصب نرم افزار آپ به راحتی می توانند نسبت به دریافت کارت مجازی اقدام کنند. پس از دریافت کارت مجازی نیز دانشجویان می توانند با گوشی همراهی که عملیات پرداخت را انجام داده اند، نسبت به خرید کتاب در نمایشگاه اقدام کنند. با این روش دیگر دانشجویان نیازی به دریافت کارت فیزیکی از شعب نخواهند داشت. همچنین بانک شهر نیز زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح را در سطح نمایشگاه به عهده خواهد داشت.

مشاور منابع و امور انسانی معاونت امور فرهنگی از تسهیلات شرکت آسان پرداخت برای دانشجویان خبر داد و گفت: شرکت آسان پرداخت نیز تخفیف ها و جوایزی برای دانشجویان در نظر گرفته است که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

حسین پور در پایان از تغییر زمان ثبت نام به دلیل آماده سازی زیرساخت های لازم جهت ثبت نام خبر داد و گفت: با توجه به آماده سازی زیرساخت های فنی برای صدور کارت های مجازی، ثبت نام دانشجویان از ساعت 8 صبح روز شنبه 28 فروردین ماه آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار آپ و نحوه ثبت نام جهت دریافت یارانه خرید کتاب می توانند با شماره تلفن ٢٤ساعته درتمام روزهاي هفته : ٨٣٣٣٣-٠٢١  یا ١٥٠٥ (بدون ٠٢١- فقط از خطوط ثابت) تماس حاصل نمایند و یا به وب سایت شرکت آسان پرداخت به آدرس : http://app.733.ir مراجعه و جهت دانلود نسخه اندرويد و ios اپليكيشن آپ اقدام نمایند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

به ما بپیوندید: