واگذاری شهرآفتاب تا سال 1400 به نمایشگاه کتاب

1395/02/25-16:26

با امضای تفاهم‌‌نامه بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران مجموعه شهرآفتاب تا سال 1400 بدون دریافت اجاره محل به نمایشگاه کتاب تهران واگذار شد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان این‌که اکنون یکی از آرزوهای بزرگ ما در جمهوری اسلامی برآمده شده است گفت: نمایشگاه کتاب در سئول و بعد مصلی جایگاه مناسب نمایشگاهی نبود و امسال به همت شهرداری تهران در مده سه – چهارماه توانستیم نمایشگاه را در شهر آفتاب برپا کنیم.

علی جنتی ادامه داد: البته برخی ناشران و مخاطبان نگران کاهش فروش بودند اما خوش‌بختانه استقبال مردم خیلی خوب بود. البته در یک منزل نو نواقصی وجود دارد که البته بسیاری از آن‌ها تاکنون مرتفع شده است. سال آینده با توجه به تجربیات موجود نمایشگاه بهتری برگزار خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم شهردار تهران نیز درباره لزوم افتتاح شهر آفتاب گفت: از یک دهه قبل یکی از چالش‌‌های مهم ما بحث نمایشگاه بود که بیشتر به دلیل ترافیک شهر و آلودگی هوا بود به همین دلیل مدیریت شهری برنامه‌ریزی داشت که زیرساخت‌‌های شهر را به درستی پیش ببریم.

محمدباقر قالیباف یادآور شد: کار احداث نمایشگاه از سال 90 آغاز در سال 95 به بهره‌برداری رسید و این‌که شهر آفتاب نمایشگاه کتاب آغاز شده موجب خوشحالی ما است چون فضایی ایجاد شده که جمعیتی میلیونی در ده روز بتوانند فضایی فرهنگی تجربه کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه کمکی به اهل کتاب فرهنگ و رسانه است تاکید کرد: طبق این تفاهم‌نامه شهر آفتاب تا سال 1400 به مدت شش سال آینده بدون اجاره محل در زمان برپایی نمایشگاه کتاب به ارشاد داده می‌شود.

قالیباف گفت: امیدواریم این موضوع به نشر کتاب و تقویت حوزه مکتوب کمک کند، زیرا کمک به حوزه نشر موجب می‌شود ارتباط ما با بقیه ملل بیش‌تر شود و تمایز و برجستگی‌‌های تمدن مشخص شود.

به ما بپیوندید: