مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان:

نمایشگاه کتاب می‌تواند آینه عزم ملی مردم و مدیریت جهادی مسئولان باشد

1393/02/12-15:10

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان معتقد است برخورد ایجابی برای رعایت شئونات اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با توجه به اینکه مخاطبان آن دوستداران علم و فرهنگ هستند، بسیار مهم و مثبت است.

«عفت شریعتی» در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به برخورد ایجابی ستاد امر به معروف در این دوره نمایشگاه، اظهار کرد: ما در حدیث داریم که «مردم را با رفتارتان به کار نیک دعوت کنید.» از این رو برخورد ایجابی اهمیت بسیاری دارد.

وی گفت: نمایشگاه کتاب، نمایشگاهی است که بار معرفتی، علمی و معنوی دارد و از این رو، افرادی که در این نمایشگاه حضور دارند، حتماً دوستداران علم و معرفت هستند. به همین دلیل، باید در صورت لزوم با رویکرد ایجابی، به نیکی، حسن اخلاق، هنجارهای درست دعوت شوند.

شریعتی با بیان اینکه حجاب و شئونات اسلامی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به خوبی می‌شود، افزود: نمایشگاه کتاب بیانگر روح علمی و دانش‌دوستی در ایران است و امسال نیز که رهبر معظم انقلاب اسلامی، آن را به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامیده‌اند، نمایشگاه کتاب می‌تواند آینه تمام‌نمای عزم ملی مردم و مدیریت جهادی مسئولان در تحقق اهداف مورد نظر باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان، ادامه داد: به اعتقاد من، نمایشگاه بیستم و هفتم کتاب سیر تکاملی خود را نشان می‌دهد و قطعاً در این رویداد می‌توان به نیازها و مطالبات فرهنگی مردم با پیشنهاد خودشان پاسخ داد.

وی در پایان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه‌ای برای رسیدن به نقطه تکامل ملی در حوزه فرهنگ و کتاب نشان داده است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: