دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

مشارکت بخش خصوصی در نمایشگاه کتاب، خلاقیت و ابتکار را افزایش می‌دهد

1393/02/13-11:52

دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور معتقد است مشارکت تشکل‌های نشر در برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، زمینه‌ساز رشد و ارتقای خلاقیت و ابتکار در این رویداد بزرگ فرهنگی خواهد بود.

«محمدحسین ملک‌احمدی» در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در این دوره نمایشگاه کتاب، اظهار کرد: هر چه ما تمرکز خود را از بخش دولتی کم و کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم، موفق‌تر خواهیم بود، زیرا بخش خصوصی و غیردولتی می‌تواند راحت‌تر عمل کند و چندان اسیر ضوابط اداری نشود.

وی افزود: از دیگر امتیازهای واگذاری فعالیت‌های مختلف به بخش خصوصی، ابتکار عمل بخش خصوصی است، زیرا این بخش خود را سریع‌تر و آسان‌تر به‌روز می‌کند و از این رو طبیعی است در این صورت، به نسبت زمانی که کار در دست بخش دولتی باشد، با انگیزه بهتری انجام می‌شود.

به گفته دبیر کل نهاد کتابخانه عمومی، تعامل مستمر و سازنده بخش خصوصی و دولتی در برگزاری اتفاقات فرهنگی از جمله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، موفقیت این رویدادها را افزایش خواهد داد و در صورتی که این همکاری در چارچوب‌های مشخصی انجام شود، آینده درخشانی را رقم می‌زند.

ملک‌احمدی همچنین به فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: نگاه ما در نهاد، امسال بیشتر متمرکز بر فعالیت ناشران است و ما قصد داریم با شناسایی ناشران موفق، تعامل‌مان را با این صنف افزایش دهیم.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: