در نشست بزرگداشت مقام علمی شهید مطهری مطرح شد

اخلاق و استدلال، مبنای تعلیمات شهید مطهری

1393/02/13-11:54

شست بزرگداشت مقام علمی شهید مطهری(ره) همزمان با سالگرد شهادت وی، در روز 12 اردیبهشت در سرای اهل قلم برگزار شد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در آغاز این نشست «مالک شجاعی» مدیر سرای اهل قلم گفت: شهید مطهری بر خلاف معاصران ما توهم بودن بر بام فرهنگ را نداشت و اگر به حیات خود ادامه می‌داد، نقد حیات دینی به صورت عالمانه و جسورانه با تفکر ایشان در جامعه شکل جدی‌تری ادامه پیدا می‌کرد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین «محمدصفر جبرئیلی» استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید مطهری ویژگی‌های اخلاقی زیادی داشت، اظهار کرد: ویژگی‌های اخلاقی ایشان سبب شد آثارشان در جامعه به صورت زیربنای اخلاقی مطرح شود.

وی با بیان این مطلب تصریح کرد: این ویژگی‌ها باعث شد نام شهید مطهری با بحث اخلاق ماندگار شود.

جبرئیلی با تاکید بر اینکه سلوک اخلاقی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید مطهری بود، افزود: برخی از شاگردان ایشان همچون آیت‌الله شبیری زنجانی تاکید می‌کنند که شهید مطهری با کرامت اخلاقی و رفتاری خود همواره ما را شرمنده خود می‌ساخت. آیت الله شبیری همچنین کسی را همپای شهید مطهری در مسائل فکری نمی داند زیرا مهمترین ویژگی ایشان متفکر بودن اوست.

وی به تهجد و سحرخیزی شهید مطهری اشاره کرد و گفت: ایمان، اخلاص در عمل و نظم در کار از دیگر ویژگی‌های شهید مطهری بود.

جبرئیلی در خاتمه گفت: شهید مطهری مردم را با اخلاق جذب می‌کرد و با استدلال نگه می‌داشت و در این راه از پیامبر اسلام(ص) سرمشق می‌گرفت.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

به ما بپیوندید: